הדולר מוסיף לרדת ל-3.453 ש'; "יגיע ל-3.3 ש' בחצי שנה"

השקל נסחר מול האירו בשער של 4.933 ש' ■ "הנתונים תומכים בהתחזקות השקל - יגיע ל-3.3 ש' תוך חצי שנה" ■ בעולם מתחזק הדולר מול האירו על רקע החששות מחדלות פירעון יוונית

המסחר בזירת המט"ח נפתח היום (ב') בהתחזקות של השקל מול הדולר והאירו. מול המטבע האמריקני מתחזק השקל 0.2% ונסחר בשער של 3.453 שקלים. מול האירו מתחזק השקל ב-0.49% לשער של 4.933 שקלים.

אלי בן-דוד ושי זקהיים, אנליסטים חברת USG Capital מציינים בסקירה שפרסמו כי שער הדולר-שקל צפוי לנוע ברמות של 3.45-3.50 השבוע אך ימשיך להחלש בחודשים הבאים לאור המשך ציפיות להתרחבות בפערי הריביות בין ישראל לארה"ב.

לדברי בן-דוד וזקהיים, בזירת המסחר המקומית לא צפויה תפנית חדשה בשוק. "אנו מעריכים שהשוק ימשיך לתמחר אי העלאת ריבית בארה"ב עד שנת 2012 ולאור כך שעדיין נתוני צמיחה חזקים בישראל תומכים בהמשך מגמת התחזקות השקל ולאור המשך התרחבות פערי הריבית בין ישראל לארה"ב אנו מעריכים שהשקל יתחזק לרמה של 3.4 שקלים לדולר בטווח של 3 חודשים, ו-3.3 שקלים לדולר בתוך שישה חודשים".

"פישר יקפיד פחות על שער החליפין מול הדולר כמדד לקבלת החלטה בנוגע לריבית והאינדיקטור הקובע הוא האינפלציה ובמידה והאינפלציה תמשיך להעלות אזי הריבית תמשיך להעלות".

בעולם מתחזק המטבע האמריקני מול האירו 0.17% מול האירו בשער של 1.429 דולר לאירו. מול המטבע היפני נסחר הדולר ביציבות סביב 80.84 ין לדולר.

התחזקות הדולר מול האירו מגיעה על רקע דיוני האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי האירופי, שצפויים להעביר את מסקנותיהם בנוגע להתקדמותה של יוון בנקיטת קיצוצים נוספים והתמודדות עם חובותיה. "המסקנות לגבי יוון יהיו קריטיות לקביעת טון המסחר השבוע", אמר סו טרין, אסטרטג בכיר ב-RBC קפיטל.