נתניהו: "מרכז הכובד של חמאס עבר מסוריה לאזור סיני"

את הדברים אמר נתניהו מול ועדת חוץ וביטחון בכנסת ■ "למצרים יש קושי להטיל את הריבונות שלה באזור סיני; לא כל תביעה פלסטינית היא תכנית מדינית"

"מרכז הכובד של החמאס עבר מסוריה לאזור סיני, עקב אי הוודאות בנוגע למשטר בסוריה", כך אמר היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו בהופעה ראשונה מול ועדת חוץ וביטחון בכנסת מאז חודש ינואר. "למצרים יש קושי להטיל את הריבונות שלה באזור סיני", הוסיף נתניהו.

בהתייחסו למהפכות במזרח התיכון אמר נתניהו כי "הטלטלות בעולם הערבי היו ללא קשר אלינו".

נתניהו שב בשבוע שעבר מביקור מדיני עמוס במיוחד בארה"ב, שם נשא נאומים בוועידת איפא"ק ובקונגרס.

"לא כל תביעה פלסטינית היא תכנית מדינית", הדגיש נתניהו בפני חברי ועדת חוץ וביטחון. "כל תכנית מדינית צריכה לכלול את היסודות שקבענו, וזו הייתה גם מטרתנו בביקור בארצות הברית. הצורך להכיר בישראל כמדינה יהודית, הוא חשוב יותר מהכרה במדינה פלסטינית. היתדות שקבענו אלו דברים שמאחדים את רובם הגדול של חברי הכנסת".

עוד ציין ראש הממשלה את הבעייתיות באיחוד הפת"ח והחמאס, "שקורא להשמיד את ישראל".

לבני לנתניהו: "אתה יודע לנאום, אבל לא לרתום את העולם"

לאחר דבריו של נתניהו נשאה דברים גם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני. "אתה בוודאי יודע לנאום, אבל לא יודע לרתום את העולם לאינטרסים של מדינת ישראל", אמרה לבני לנתניהו. "חמור מזה, אתה שוחק את האינטרסים הלאומיים והאסטרטגיים שלנו. ככל שאתה מדבר יותר חזק, בפועל אתה מקבל פחות תמיכה שהיתה קיימת בתקופתנו. השארנו לך עולם ומערכת יחסים מעולה עם ארה"ב שתמכו באי מתן זכות שיבה, בשמירת הגושים בתוך ישראל, בהחלשת החמאס וביצירת דה לגיטימציה, ובתנאי קוורטט שנכתבו בירושלים ביוזמתנו. אבל אתה בחרת בציניות לנהל ויכוח פומבי עם אובמה על דבר שלמעשה לא נאמר בכלל".