לידיעת פישר: מנהיגי מדינות G8 יתמכו בלגארד פה-אחד

המכשול העיקרי לתמיכה במועמדותה של שרת האוצר הצרפתייה לתפקיד יו"ר ה-IMF: מעורבותה בהסדר משפטי עם איש עסקים צרפתי ב-2008

כל מנהיגי מדינות ה-G8 יתמכו במועמדותה של שרת האוצר הצרפתייה, כריסטין לגארד, לתפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית. כך אמר אתמול (א') שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, בעוד לגארד יוצאת במתקפת נגד לקריאה לחקור את מעורבותה בפרשה משפטית מ-2008 שעלולה לפגוע בסיכוייה לזכות בתפקיד.

צרפת נזהרה שלא לדבר בגלוי על מועמדותה של לגארד במהלך פסגת ה-G8 בדוביל בשבוע שעבר, אך ז'ופה אמר שכל שמונה המדינות תומכות בחוזקה בלגארד.

"בקרב שמונת ראשי המדינות והממשלה, וכן נשיא נציבות האיחוד האירופי ונשיא המועצה האירופית שנכחו גם הם באירוע, הייתה תמיכה פה אחד בכריסטין לגארד", אמר ז'ופה לערוץ הטלוויזיה קנאל פלוס.

התפקיד הבכיר ביותר בקרן המטבע הבינלאומית התפנה לאחר פרישתו של דומיניק שטראוס-קאהן, שנאבק באישום בניסיון לאונס בניו-יורק.

אתמול דבקה ארה"ב במדיניותה שלא להכריז על תמיכה במועמד מסוים.

"לא אומר יותר ממה שכבר אמרנו: שאנו תומכים בתהליך שעורכת קרן המטבע הבינלאומית למציאת מחליף, ושאנו תומכים בתהליך שיניב את המועמד הטוב ביותר שניתן למצוא", אמר ג'יי קרני, דוברו של הנשיא ברק אובמה.

המכשול העיקרי בדרכה של לגארד להנהגת קרן המטבע הוא החקירה האפשרית של התפקיד ששיחקה בהסדר משפטי ב-2008 שהיה כרוך בתשלום של 285 מיליון אירו (408.2 מיליון דולר) לאיש העסקים ברנאר טאפי, בן-בריתו של הנשיא ניקולא סרקוזי. במפלגת האופוזיציה הסוציאליסטית טוענים שלגארד ניצלה לרעה את סמכותה כאשר העניקה את הכסף לטאפי.

לגארד, שטסה אתמול לברזיל לגייס את תמיכת השווקים המתעוררים למועמדותה ליו"ר הקרן, הטילה ספק בתקפות המשפטית והעובדתית של דרישתו של התובע הציבורי לערוך חקירה רשמית של תפקידה בפרשת טאפי. בראיון לרדיו אירופה 1 אמרה לגארד כי קיימים כמה היבטים כוזבים וכי מצפונה נקי לגבי הפרשה.