כתוצאה מרה-ארגון: חברת אינסייטק מפטרת 10 עובדים

עודד טמיר, סמנכ"ל הכספים: "אנחנו שומרים על אותה רמה של עובדים לאורך השנים, וכך צפוי גם בהמשך" ■ "ללא ספק ב-3-5 השנים הקרובות מקורות ההון הקיימים והמובטחים"

חברת אינסייטק, המפתחת מכשיר מבוסס אולטרהסאונד לחיסול סלקטיבי של רקמות ללא ניתוח, עורכת רה-ארגון בחברה ונפרדת מ-10 עובדים. היא תיוותר עם 125 עובדים, בישראל ובעולם.

לדברי עודד טמיר, סמנכ"ל הכספים של החברה, לשינויים אין קשר לקשיים העוברים על חברת אלביט הדמיה, שהינה בעלת השליטה בשרשור באינסייטק, דרך אלביט מדיקל הבורסאית.

אלביט מדיקל התחייבה להעניק לאינסייטק קו אשראי של כ-60 מיליון שקל שתוקפו הוארך לאחרונה עד שנת 2016. ההארכה התאפשרה כיוון שאלביט מדיקל עצמהזכתה בהארכה של קו אשראי בהיקף של 30 מיליון דולר שניתן לה על ידי אלביט הדמיה. קו זה הוארך גם כן עד 2016. לדברי טמיר, קו האשראי לאינסייטק אינו בסכנה.

לדברי טמיר, מצבת העובדים נותרה בסך הכל באותה רמה לאורך השנים האחרונות. "הוספנו עובדים בברזיל, בגרמניה ואנחנו מחזקים את הנוכחות בסין. אין שינוי מהותי בעסקים של החברה למעט ההתבגרות שלה".

טמיר מוסיף כי: "החברה משנה את אופיה ובהתאם אנחנו מעדכנים בתהליך רוטיני את מבנה כוח האדם". בנוסף למאמצי המסחור של האפליקציות של הרחם והטיפול בכאבים בגרורות בעצמות, הודיעה אינסיטטק לאחרונה על התקדמות בפיתוחים לתחום המוח. "אנחנו עובדים על פיתוח של כמה תוכניות בתחום המוח: בתחום של שבץ מוחי, בתחום הולכת תרופות, בתחום הטיפול בגידולים. כמו כן אנחנו עובדים על פיתוחים לטיפול בערמונית ובגידולים בכבד".

טמיר מצהיר כי: "ללא ספק ב-3-5 השנים הקרובות מקורות ההון הקיימים והמובטחים, לצד התזרים הצפוי ממכירות, יספיקו לפחות כדי להחזיק את כמות כוח האדם הקיימת. לגבי ההכנסות, אני מקווה שבשנת 2011 הן יהיו טובות מב-2010".

על פי דו"חות אלביט מדיקל, אינסייטק רשמה ב-2010 הכנסות של כ-9 מיליון דולר, לעומת 14.3 מיליון דולר ב-2009.