ההסתדרות תבקש מליצמן: דאג לעובדי מפעל ניסן בשדרות

בארגון טוענים לצביעות מצד המדינה: משקיעה מיליונים בקמפיין כחול לבן, אבל לא עושה די כדי לסייע למפעל בסכנת סגירה ■ המפעל מייצר מוצרי חבישה לבתי חולים בארץ

100 עובדי מפעל ניסן סגרו היום (ג') את שערי המפעל ופתחו בצעדת מחאה לכיוון צומת שדרות, בה השתתפו נציגי עובדים נוספים מהאזור. עובדי ניסן מחו על כוונת החברה להפסיק את פעילותה בארץ ולסגור את המפעל אף על פי שהוא רווחי, ועל רקע העובדה שלחברה מפעל דומה בסין אותו היא לא מתכוונת לסגור.

בהסתדרות האשימו היום את המדינה בצביעות, משום שזו מוציאה, על-פי הטענה, מיליוני שקלים על קמפיין לעידוד רכישה של מוצרים כחול לבן, ובה בעת לא עושה די כדי לסייע למפעל מקומי.

בארגון מציינים כי מפעל ניסן מייצר מוצרי חבישה רפואיים, כאשר 90% ממוסדות הבריאות בארץ צורכים את מוצרי המפעל. למעשה, המדינה מבצעת כיום רכש מרוכז של מוצרי החבישה של ניסן באמצעות חברת שראל, שהיא לכאורה חברה פרטית אך כזו שהוקמה על ידי עמותת בתי החולים הציבוריים, בחסות המדינה.

בשנה האחרונה ניהלה שראל מו"מ לרכישת המפעל, מתוך רציונאל עסקי של חיסכון בעלויות תיווך שיהפוך אותה הן ליצרן והן למשווק. אולם, המו"מ הגיע ככל הנראה למבוי סתום.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, צפוי להיפגש מחר (ד') עם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בניסיון להביא לחידוש המו"מ בין שראל לבעל המפעל, חזי ניסן.

ניסנקורן ינסה לחלץ מליצמן הבטחה כי האחרון יעשה ככל שביכולתו להביא לכך שמערכת הבריאות תרכוש מוצרי חבישה כחול לבן, לפחות כל זמן שהדבר אפשרי מבחינת ההיתכנות המעשית והכלכלית. ההסתדרות כבר הביאה לכך שחברת ניסן תעכב את סגירת המפעל עד אמצע חודש יוני הקרוב, וזאת לאחר שהודיעו בעבר כי יפסיקו את הפעילות כבר בסוף 2010.

על פי דיווחי החברה לבורסה, ברבעון הראשון לשנת 2011 רשם המפעל בשדרות רווח נקי של מיליון שקל, זאת לעומת הפסד של 840 אלף שקל ברבעון הראשון של 2010. הרווח הנקי של הקבוצה כולה על כלל הפעילויות שלה הסתכם ברבעון הראשון של השנה ב-6.9 מיליון שקל, לעומת רווח צנוע יותר של 3.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בקבוצת ניסן תעשיות הסבירו את ההחלטה לצאת מתחום מוצרי החבישה בישראל בעיקר בשל העובדה כי 90% מפעילות הקבוצה מתבצעת בחו"ל ולא בישראל - אותה מכנה החברה בדו"ח "מדינתנו האהובה".