תנובה מרחיבה את "אדום אדום": תתחרה בזוגלובק

תשיק תחת המותג "אדום אדום" מוצרי בשר קפוא, שיתחרו ישירות במותגים טיבון ויל ואל גאוצ'ו

מנכ"ל קבוצת תנובה, אריק שור, ממשיך באסטרטגיית פיתוח מנועי הצמיחה של הקבוצה. ל"גלובס" נודע כי תנובה תשיק בקרוב, לראשונה, מוצרי בשר קפוא מוכנים תחת המותג "אדום אדום". המוצרים החדשים יתחרו ישירות במותגים טיבון ויל ואל גאוצ'ו של קבוצת נטו ובחברת זוגלובק.

מדובר במוצרי קבב, המבורגר וכדומה להכנה על האש או להכנה ביתית. עד כה המותג "אדום אדום", מותג בשר טרי, לא פעל במוצרים קפואים כלל. בתנובה החלו במפגשים עם רשתות השיווק לצורך הכניסה לקטגוריה.

בתנובה מבקשים לנצל את פלטפורמת הייצור הרחבה של "אדום אדום", ולמתוח את המותג לקטגוריות שיהוו מנועי צמיחה בקבוצה. קטגוריית מוצרי הבשר הקפואים המוכנים מגלגלת למעלה מ-150 מיליון שקל בשנה. קבוצת נטו מחזיקה בכ-37% מהקטגוריה, ואילו זוגלובק מחזיקה בכ-30%.

בתעשיית הבשר נהוג להשתמש בבשר קפוא שמקורו ביבוא לצורך הייצור. לאחר הייצור הבשר מוקפא בשנית.

בתנובה סבורים כי ייצור המוצרים מבשר טרי יעניק לחברה יתרון משמעותי בקטגוריה הסובלת מתדמית נמוכה. תנובה, מן הסתם, תדגיש את הערכים הבריאותיים של מוצרי "אדום אדום". לפי הערכות, טווח המחירים של מוצרי "אדום אדום" יהיה גבוה יותר.

יצוין כי תנובה מחזיקה בחברת טירת צבי בשותפות. לטירת צבי יש פעילות מועטה בתחום המוצרים על האש (נתח שוק של כ-10%), ועיקר פעילותה הוא בתחום הנקניקים והנקניקיות.

כמו כניסות אחרות של תנובה לקטגוריות חדשות, שנעשו עם תמיכה שיווקית ופרסומית רחבה, ההערכה היא כי תנובה תנקוט גם כאן באותה אסטרטגיה. בהקשר זה נציין כי בניגוד לעבר, בשנתיים האחרונות החלה תנובה לתמוך במותג "אדום אדום" באמצעות קמפיין ואף שכרה לשם כך את שייקה לוי כפרזנטור.

כך או כך, צעד זה צפוי לחדד את התחרות מול זוגלובק וקבוצת נטו. יש לציין כי קבוצת נטו ניהלה בעבר מגעים לרכישת "אדום אדום", אלא שאלה לא התקדמו, ובקבוצת תנובה הוחלט אסטרטגית להמשיך להחזיק במותג.

בין זוגלובק לטירת צבי מתנהלת תחרות חריפה. כאשר זוגלובק השיקה מיתוג מחדש עם מוצרים חדשים, טירת צבי חידדה את התחרות מולה במעדניה.

לאחרונה השיקה זוגלובק סדרת מוצרי בשר קפואים המבוססים על 100% רכיבים טבעיים בניסיון ליצור יתרון בקטגוריה, ולא מן הנמנע כי צעד זה נעשה כהכנה לקראת ההשקה של "אדום אדום".

תגובתה של קבוצת תנובה לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.