אבו גוש: ערוץ 10 ניצל אותנו כדי לשפר תנאיו מול ירושלים

אחרי שכבר סוכם על מעבר לאבו גוש, מתחדשת הנטייה בערוץ 10 לעבור לתחומי הבירה

ראש מועצת אבו גוש, סלים ג'אבר, מביע מורת-רוח מהנטייה המתחדשת של ערוץ 10 להעביר את חברת החדשות שלו לירושלים. זאת לאחר שכבר סוכמה עם בעל שטח בכפר הערבי שבפאתי העיר טיוטת חוזה לחכירת מבנה בן 3 קומות לצורך מעבר.

לדברי ג'אבר, "אני חושב שהיינו גשר בעבור הערוץ כדי שעיריית ירושלים תיתן להם תנאים טובים יותר. זה מאכזב מאוד, הם ניצלו אותנו".

אחרי שכבר הצהירו בערוץ 10 על כוונתם הברורה לעבור לשטח באבו גוש, לאור אי-שביעות רצון מההצעות של עיריית ירושלים, נפגש בחודש שעבר אחד מבעלי המניות של הערוץ, רון לאודר, עם ראש העירייה, ניר ברקת, ואחרי הפגישה הצהיר ברקת כי יעשה ככל יכולתו כדי להעביר אליו את חברת החדשות.

בשבועות האחרונים, כפי שדווח בראשונה ב"גלובס", נערכו פגישות בין הנהלת הערוץ להנהלת העירייה והחברה לפיתוח הבירה, ואנשי הערוץ ערכו סיורים באזורים שונים בעיר.

ג'אבר הופתע לקרוא על כך בעיתונות. "זה חבל וזה מאכזב מאוד", אמר ל"גלובס", "הבניין באבו גוש מצוין ויכול להתאים, וחשבנו שבגלל שאנחנו כפר ערבי המשמש דוגמה לדו-קיום, לשלום ולשכנות טובה, המעבר של הערוץ לכאן יהווה מסר לכל העולם ואפילו לעולם הערבי. זה נתן הרבה תקווה, וחבל שזה הפך לתקוות-שווא".

בתוך כך, בימים הקרובים תוגש העתירה לבג"ץ נגד המעבר על-ידי עובדי חברת חדשות ערוץ 10, שיטענו נגד תקפות החוק הקובע את החיוב במעבר לבירה. העתירה תוגש בראשית יוני על-ידי עו"ד אלי בן-טובים.

מערוץ 10 נמסר כי "ברור שמהיום הראשון עמדו בפנינו שתי חלופות עיקריות - ירושלים ואבו גוש - ולאורך כל תהליך הבדיקה, שטרם הסתיים, בחנו במקביל את שתי החלופות".