ארה"ב: מדד קייס שילר מצביע על תחתית כפולה בשוק הדיור

המדד הבודק את מחירי הדירות ב-20 הערים המרכזיות בארה"ב ירד במארס ב-0.8% ומצביע על תחתית כפולה בשוק הדיור האמריקני ■ מדובר בירידת מחירים חודש שמיני ברציפות

אין שום סימן להתאוששות בשוק הדיור האמריקני: מדד קייס שילר הבודק את מחירי הדירות ב-20 ערים מרכזיות בארה"ב ומתפרסם היום (ג') מצביע על ירידה של 0.8% בחודש מארס. מדובר בירידה בחודש השיני ברציפות, מה שמצביע על העובדה כי מדובר בתחתית כפולה בשוק הדיור בארה"ב. מדובר בירידה של 3.6% בשיעור שנתי.

מחירי הדירות ירדו ב-18 ערים מתוך 20 ערים גדולות שנבחנו ע"י קייס שילר בחודש מארס לעומת חודש פברואר. וושינגטון די.סי וסיאטל היו הערים היחידות בהן דווקא חלה עלייה במחירי הדירות.

החוזים העתידיים ממשיכים לעלות לאחר פרסום נתון הנדל"ן.

עוד איתות לחולשה בהתאוששות הכלכלה האמריקנית: מדד מנהלי הרכש לאיזור שיקגו ירד בחדות ל-56.6% בחודש מאי בהשוואה ל-67.6% בחודש אפריל. על פי התחזיות המוקדמות עמדו על רמה של 60% .

בתוך כך גם מדד אמון הצרכנים לחודש מאי ירד על רקע הפסימיות בקרב האמריקנים בנוגע למצב התעסוקה בארה"ב. מדד אמון הצרכנים נפל לרמה של 60.8 בחודש מאי לעומת 66 בחודש אפריל, מדובר בקריאה הנמוכה ביותר בחצי השנה האחרונה. התחזיות עמדו על עלייה לרמה של 67.5. בחודש שעבר נרשמה גם כן ירידה במדד אמון הצרכנים ל-75.2 לעומת 83.2 בחודש הקודם.