רווחי מנורה מבטחים ברבעון קטנו בכ-63% ל-52 מיליון שקל

הירידה ברווח נבעה בעיקר מהחולשה בשווקים ■ החברה רשמה עלייה של 3% בלבד בפרמיות

קבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים רשמה ברבעון הראשון של השנה קיטון של 63% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-52 מיליון שקל. בשקלול הפסדים בשווי של נכסים זמינים למכירה, שנזקפו להון ולא לדוח רווח הפסד, החברה הציגה קיטון של 82% ברווח הכולל לסך של כ-32 מיליון שקל. בדומה ליתר חברות הביטוח, התוצאות הושפעו ישירות ובמידה ניכרת מהתשואות החלשות בשוקי ההון, שהקטינו את ההכנסות מהשקעות ואת דמי הניהול שנגבו, וכן מהמדד שטיפס ברבעון החולף וגרם לגידול בהתחייבויות הביטוחיות. מנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח הוא מוטי רוזן.

החברה רשמה ברבעון הראשון עלייה של כ-3% בלבד בפרמיות, לכ-1.06 מיליארד שקל. בביטוח הכללי נרשמה עלייה מינורית של 1.6% בפרמיות, שהסתכמו בכ-573 מיליון שקל, לצד ירידה של כ-72% ברווח הכולל לכ-25 מיליון שקל. החברה הציגה הפסד בתחום הרכב רכוש, בדומה להראל ומגדל.

ביטוחי החיים הניבו כ-38% מסך הפרמיות של הקבוצה ברבעון, כאשר יחד עם דמי גמולים בהיקף של כ-1.08 מיליארד שקל בפעילות הפנסיה שלה, ודמי הגמולים בגמל, הציגה מנורה זרימה של פרמיות והפקדות בהיקף של כ-1.65 מיליארד שקל (גידול של כ-13% ביחס לרבעון המקביל).

בביטוח חיים החברה רשמה הפסד כולל של 2 מיליון שקל (כחלק ממגמה שמאפיינת את הענף); בגמל הרווח ירד ב-52% ל-11 מיליון שקל (כתוצאה מאופי רבות מקופות החברה שהינן מבטיחות תשואה, והמרווח בהן תלוי ישירות בתשואה ובמדד); ובפנסיה הרווח קטן בכ-18% לכ-21 מיליון שקל (בשל גידול בהוצאות).

בנוסף, החל מהשנה מנורה פועלת בתחום ביטוחי הבריאות כתחום עצמאי, וברבעון היא רשמה גידול של כ-14% בפרמיות בבריאות שהסתכמו לכ-83 מיליון שקל, ושהניבו רווח רבעוני של כ-9 מיליון שקל. "נהפוך את תחום הבריאות למנוע צמיחה של הקבוצה", אומר רוזן, ומוסיף כי "נגדל בתחום רק בענפים בהם יש לנו פוטנציאל ליתרון יחסי ביחס לשוק, ובוודאי שלא בכל מחיר".

רווחיו של בית ההשקעות, מנורה מבטחים פיננסים, נעלמו כמעט כליל - מכ-3.8 מיליון שקל ברבעון המקביל לכ-169 אלף שקל, בשל גידול בהוצאות.

ערך גלום של 6.53 מיליארד שקל

החברה פרסמה גם את הערך הגלום בעסקי ביטוח החיים, ביטוח הבריאות והפנסיה שלה ב-2010, אשר עמד על כ-6.53 מיליארד שקל. זאת, בשעה שהקבוצה נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-2.47 מיליארד שקל. שווי הרווחים הגלומים בתיק ביטוחי החיים, הבריאות והפנסיה אשתקד עומד על כ-5.44 מיליארד שקל, ומתוכו 61% נזקפים לשווי התיק בתוקף של קרן הפנסיה מבטחים החדשה.

בנוסף, החברה דיווחה על ירידה בשווי העסקים החדשים (VNB) שביצעה ב-2010 בתחומים הנזכרים, לסך של כ-242 מיליון שקל - ירידה של 15% ביחס ל-2009, הנובעת מגידול בהוצאות ובעמלות רכישה.