כלל פיננסים במסר למשקיעים: "הזדמנות באלביט הדמיה"

יובל בן-זאב: "המצב המשברי אליו נקלעה החברה מייצר הזדמנות למשקיעים אשר מוכנים לקחת סיכון" ■ "התשואה הגבוהה באגרות החוב מפצה על הסיכון הגלום בהן"

על רקע החששות ממשבר פיננסי בחברת אלביט הדמיה , הנמצאת בשליטת מוטי זיסר, בכלל פיננסים רואים היום (ד') רואים במצב הנוכחי של החברה הזדמנות למשקיעים. בסקירה שהגיעה לידי "גלובס" מעריכים כלכלני בית ההשקעות כי המצב המשברי אליו נקלעה החברה מייצר הזדמנות למשקיעים אשר מוכנים לקחת סיכון, "התשואה הגבוהה באגרות החוב מפצה על הסיכון הגלום בהן", מעריך יובל בן זאב מכלל פיננסים.

נזכיר כי בחודש האחרון צנחו אגרות החוב של אלביט הדמיה בשיעור של 20%-25% תוך שהתשואות הגלומות בהן זינקו לשיעור דו ספרתי של 12%-18%. למרות הצניחה באג"ח של החברה, בכלל פיננסים סבורים כי לחברה יש קווי הגנה משמעותיים.

בין קווי הגנה הנמנים ע"י כלל פיננסים: יתרת מזומנים בסך כ-800 מיליון שקל, תזרים צפוי של כ- 450 מיליון שקל ממימוש נכסים ומימון מחדש בחטיבת המלונאות, תזרים מזומנים מפעילות הנדל"ן למגורים בהודו בסך כ- 80-100 מיליון שקל לשנה החל מסוף 2012, תזרים מזומנים של כ-50 מיליון שקל מפעילות הנדל"ן בארה"ב; יכולת מימוש של נכסים משמעותיים בהיקף של מאות מיליוני שקלים ובראשם מניות של החברה הבת פלאזה סנטרס.

בהתייחס לקשר שבין החברה לבעל השליטה, סבור בן זאב כי המשקיעים יראו באור חיובי ביותר צעדים בוני אמון מצד הנהלת החברה, לרבות הצהרה וולנטרית בדבר שמירה על אמות מידה פיננסיות ובדבר מגבלות על חלוקת דיבידנד שיביאו להפרדה חזקה יותר בין היישויות המשפטיות, בהמשך לדוח מקורות ושימושים שפורסם אתמול.