ההסבר לכך שמניות זולות כיום באופן מגוחך ביחס לאג"ח

התשואה על הרווח בקרב מניות מדד ה-S&P500 הינה 6.64% בעוד שהתשואה של אגרות החוב המוגדרות כ"זבל" נמוכה יותר ומסתכמת ב-6.61% - מצב שלא נרשם בעבר

למרות החדשות הכלכליות השליליות, רבים מהשוורים עדיין חושבים, שלמרות הראלי שנרשם בשוק המניות בשנתיים האחרונות, מחיריהן של המניות של החברות הגדולות בשוק נמוך באופן מגוחך על בסיס הנתונים ההיסטוריים בשוק.

לדעה זו עוזרים כמובן הרווחיות המצויינת שעלייה דיווחו החברות. אחת העובדות עליה מסתמכים השוורים אשר פורסמה לאחרונה בבלומברג היא שהתשואה על הרווח (היחס בין הרווח לשווי השוק על בסיס שנתי) בקרב מניות מדד ה-S&P500 הינה 6.64% בעוד שהתשואה של אגרות החוב המוגדרות כ"זבל" נמוכה יותר ומסתכמת ב-6.61%, כך שבאופן תאורטי המשקיע צפוי לקבל תמורה גבוהה יותר על השקעתו במניות לעומת השקעה בחוב מסוכן - מצב שכזה לא נרשם עד כה בעבר.

משקיעים אשר חולקים על טיעון זה אומרים כי רק בגלל שהיה שוק כל כך שורי בתחום האג"ח, אין זה אומר שהמניות זולות, וזה נכון, אך ההשקעה במניות עשויה עדיין להיות עסקה טובה יותר - טיעון אשר אפילו גורו האג"ח ביל גרוס תומך בו.

כמובן שישנה גם האפשרות כי אם המצב הכלכלי ידרדר וירד מפסי הצמיחה - גם מניות וגם אגרות החוב יספגו מכה שעשויה להעיף מהחלון את ההשוואות היחסיות ביניהן.