שמלצר שוקל לעצור מיזם הסלולר ללא רישיון לשיחות ברשת

Free טלקום למשרד התקשורת: "ללא רישיון מתאים לא נוכל לצאת לדרך" ■ שמלצר השקיע בחברת Free טלקום על מנת לפתח פעילות סלולרית שעתידה לפעול על גבי רשת פלאפון

איש העסקים שלמה שמלצר שוקל לעצור את המשך ההשקעות במיזם הסלולר שלו. שמלצר השקיע בחברת Free טלקום על מנת לפתח פעילות סלולרית (MNVO - מפעיל וירטואלי) שעתידה לפעול על גבי רשת פלאפון.

במקביל, מבקשת החברה כבר שנתיים וחצי לקבל רישיון להעברת שיחות על גבי אינטרנט סלולרי (Voc - Voice over cellular) ולשלב בין השניים כדי לתת ללקוחות שירותי ערך מוסף. אלא שמשרד התקשורת מעכב את מתן הרישיון, ובלעדיו המודל העסקי כנראה גבולי מבחינה כלכלית. עקב כך הבהירו נציגיו של שמלצר למשרד התקשורת, שיש סיכוי שלא יעלו עם המיזם החדש.

מהאזהרה שהעביר שמלצר ניתן להבין שהמודל הכלכלי להפעלת MVNO הוא בעייתי, וספק אם הוא יכול להרוויח ממנו. לכן הסיכוי היחידי שיאפשר רווח מסוים הוא להפעיל שירותי ערך מוסף על גבי האינטרנט הסלולרי שהמיזם ימכור, אלא שכאמור, הוא לא יכול לעשות זאת בהעדר רישיון.

Free טלקום היא חברה שרוצה לספק שירותי ערך מוסף בשוק הסלולרי, אך מסורבת על ידי משרד התקשורת באופן עקבי כבר שנתיים וחצי בטענות שונות, ועקב כך ספק אם תוכל להתרומם. כמוה יש רבות בישראל, והטיפול הכושל בהסדרת התנאים כדי שהיא ודומותיה יוכלו לפעול על גבי הרשתות הסלולריות, מונע את התפתחותן.

היום בצהריים אמור היה משרד התקשורת לקיים דיון נוסף בשאלת הרישיון של החברה, ובאיזו מתכונת הוא יינתן לה. בשוק מסתובבות הערכות שלחצים שמופעלים על משרד התקשורת מצד המפעילים החדשים מונעים את מתן הרישיון, אך טענות אלה נדחו על ידי המשרד בתוקף. ליאור בנאי, מנכ"ל המיזם, סירב להגיב על הדברים.