סיטי: "השוק מאמין בתוכנית תמרוץ שלישית של הפד"

הביקושים הגבוהים לאג"ח ל-10 שנים והביקושים למניות במקביל להיחלשות הדולר מצביעים על כך שהשוק מאמין שהממשל מתכנן תמריצים נוספים לשוק, כך טוענים בסיטיגרופ

בסקירה מיוחדת של אנליסטים מבנק סיטיגרופ על השווקים בארה"ב הם מצביעים על כך שהשוק מצפה לתוכנית הרחבה כמותית נוספת מצד הפדרל ריזרב. זאת, בעוד הפד נערך לסיום תוכנית ה-QE2 בסוף החודש.

"הביקושים הגוברים למניות אמריקניות ואג"ח אמריקני ל-10 שנים, תוך היחלשות הדולר, מצביעים על דבר אחד: השוק חושב שתוכנית הרחבה כמותית נוספת ממש מעבר לפינה", כתבו האנליסטים. כך פורסם היום (ד') בעיתון "וול סטריט ג'ורנל".

בסקירה נכתב כי בדרך כלל הביקושים לאג"ח ומניות נעים בכיוונים מנוגדים אך זה לא המצב בשבוע האחרון. בסיטיגרופ לא בהכרח מאמינים שאכן תהיה תוכנית מוניטרית נוספת אך טוענים שזו התחושה בשוק.

"הפעם האחרונה שראינו סממנים חיוביים כאלה מבחינת הביקושים למניות ואג"ח היה בספטמבר ובאוקטובר, זמן קצר לאחר שיו"ר הפד בן הרננקי החל לרמוז על תוכנית ה-QE2 והשוק החל לתמחר אותו כך. התקופה הזאת אופיינה גם בהיחלשות בולטת של הדולר", כתב גרג אנדרסון, אנליסט מסיטיגרופ, ללקוחותיו.

"למרות שאנו עוד רחוקים מהיחלשות משמעותית של הדולר מול המטבעות המובילים בעולם כמו שהיה באפריל האחרון, ההיחלשות של השטר הירוק בשבוע האחרון מדאיגה. שערי הדולר תומכים בכך שמשקיעים מתמחרים את המטבע כשהם לוקחים בחשבון רכישת אג"חים מסיבית של הפד", הוסיף אנדרסון. נזכיר כי מול האירו, הדולר נחלש ב-3.4% מאז ה-23 במאי.

בסיטיגרופ מעריכים שאם השוק באמת ירגיש שהממשל הולכך לתוכנית מוניטרית נוספת הין היפני יושפע מכך במיוחד. "ירידה נוספת בתשואות האג"ח האמריקני ב-5-10 נקודות בסיס יביא את השער הדולר מול הין לשער קריטי של 80 ין לדולר", אמר אנדרסון. הדולר נחלש היום בשיעור של 0.5% מול הין ונסחר סביב שער של 80.905 ין לדולר.

טענת האנליסטים של הבנק מקבלת משנה תוקף לאור נתוני המאקרו המאכזבים שפורסמו מוקדם יותר היום. הנתונים מעידים על היחלשות דרמטית בשוק העבודה האמריקני. לפי סקר ה-ADP שפורסם, 38 אלף משרות חדשות נוצרו במאי במגזר הפרטי בעוד בשוק ציפו ל-177 אלף משרות חדשות.