5 קרנות סל להגנה מפני עליית האינפלציה

החששות מפני לחצים אינפלציוניים בקרב כלכלנים בארה"ב עלו מדרגה לאחרונה, משעלה מדד המחירים לצרכן ■ אתר ההשקעות Moneyshow חמש קרנות סל להגנה מפני עליית האינפלציה

האינפלציה בארה"ב נשמרה עד כה תחת שליטה יחסית, מה שאפשר ליו"ר הפד להתמקד בהגדלת הצמיחה והורדת האבטלה במשק. אך החששות מפני לחצים אינפלציוניים בקרב כלכלנים וקובעי מדיניות עלו מדרגה לאחרונה, משנודע כי מדד המחירים לצרכן עלה באפריל ב-0.4%, לאחר שעלה ב-0.5% במארס. נכון לסוף אפריל, קצב האינפלציה השנתי בארה"ב הוא 3.2%, מעל ליעד שקבע הפד - 1.7%-2%.

מומחים רבים סבורים שהדפסת הכספים במסגרת תכנית ההרחבה הכמותית השנייה, וסביבת הריבית האפסית, ימשיכו לתת אותותיהם על האינפלציה. בהתאם לכך, מציע אתר ההשקעות Moneyshow חמש קרנות סל (ETF's) להגנה מפני עליית האינפלציה בארה"ב, העשויות גם לעניין משקיעים ישראלים המחזיקים בדולרים.

1. iShares Trust Barclays TIPS Bond Fund (TIP)

משקיעה באג"ח ממשלתיות אמריקניות מסוג TIPS, הצמודות למדד המחירים לצרכן בארה"ב, שהונפקו לתקופות הנעות משנה אחת ועד 20. הקרן הפכה לפופולרית על רקע חששות המשקיעים מעליית אינפלציה. כך, שאם ציפיות האינפלציה בארה"ב תתמתנה, קרן הסל צפויה לרדת יחד עם ה-TIPS.

2. IndexIQ CPI Inflation Hedged ETF (CPI)

הקרן עוקבת אחר מדד IQ Real Return, המנסה לספק תשואה הזהה לזו של קצב האינפלציה בארה"ב, בין היתר בעזרת מעקב אחר תשואות אג"ח ארה"ב במח"מ קצר (כ-85% מהמדד), אחר מחיר הזהב ומדד מניות ראסל 2000. יש לקחת בחשבון שלקרן סחירות נמוכה וכמות הנכסים המנוהלים בה קטנה יחסית, כ-12.7 מיליון דולר בלבד.

3. PowerShares DB Agriculture Fund (DBA)

הקרן משקיעה בסחורות חקלאיות כמו קקאו, חיטה ובקר, דרך חוזים עתידיים. היא עושה שימוש בנוסחה של דויטשה בנק "Optimum Yield", המבקשת להשיג תשואת גלגול חיובית של החוזים במצב של Backwardation, בו מחיר החוזים הקרובים גבוה ממחיר החוזים הרחוקים יותר.

4. US Oil Fund *(USO)

הקרן עוקבת אחר מחיר חבית נפט מסוג WTI, באמצעות רכישת חוזים עתידיים. ב-Moneyshow מסבירים שהיסטורית, מחירי הנפט נהגו לעלות בזמני אינפלציה. יש לציין שהעקיבה אחר הנפט אינה תמיד מדויקת, בשל עלויות גלגול חוזים. בנוסף, כשעקום החוזים נמצא ב'קונטנגו' (כשמחיר הספוט נמוך משמעותית מהחוזים לחודשים הבאים), הזיוף בעקיבה מחריף מאוד שכן עלויות הגלגול הופכות לעמוקות יותר.

5. SPDR Gold Shares (GLD)

הזהב מהווה כידוע את אחת הדרכים המועדפות ביותר על משקיעים להגנה על נכסיהם מפני ירידת הדולר ועליית האינפלציה. בהתאם, הקרן הפכה לאחת הפופולריות ביותר. בניגוד לקרנות סל אחרות על סחורות, היא מצליחה לעקוב במדויק יחסית אחר מחיר הספוט, שכן היא לא רוכשת חוזים עתידיים על המתכת, אלא מגבה את יחידות הקרן ברכישה פיזית של מטילי זהב.

יגנו עליכם מפני אינפלציה
 יגנו עליכם מפני אינפלציה