"יעקב שחם מנסה ליצור לעצמו מיני-מועצה ברשות השנייה"

כוונתו של יעקב שחם להגדיל את מספר החברים בוועדת הטלוויזיה בראשותו מ-7 ל-8 מעוררת כעס בקרב חברים במועצה הרשות השנייה

כעס בקרב חברים במועצה הרשות השנייה על חבר המועצה יעקב שחם, עקב כוונתו להגדיל את מספר החברים בוועדת הטלוויזיה בראשותו מ-7 ל-8. "שחם מנסה ליצור לעצמו מיני-מועצה עם כוח גדול, ואנחנו לא מתכוונים להסכים למהלך הזה", אומרת חברת המועצה רונית אנטלר.

על-פי חוק הרשות השנייה, בראש הרשות עומדת מועצה ציבורית המורכבת מ-15 חברים, שתפקידה לקבוע את מדיניות הרשות. מתוקף תפקידם, חברי מועצה חברים בוועדות שונות כגון ועדת הטלוויזיה, ועדת הביקורת ועוד.

זה 10 חודשים שמועצת הרשות השנייה מתפקדת בהרכב חסר. ביולי עזב יו"ר המועצה אמנון נדב, ובספטמבר עזב חבר המועצה שי בזק שמונה לקונסול ישראל בבוסטון. מאז עזיבתו של בזק מונה המועצה 13 חברים בלבד.

חברי המועצה המתנגדים למהלך הגדלת מספר החברים בוועדה חוששים כי אם יצליח שחם להעביר את ההחלטה במועצת הרשות מחר (ה'), כוחו היחסי במועצה יגדל. לדברי המתנגדים, משמעות המהלך היא ששחם יוכל להוביל מהלכים בוועדת הטלוויזיה, והמועצה לא תוכל להתנגד להם.

לדברי אנטלר, "בשלב זה יש 5 אנשים שלא מתכוונים לאשר את להצעתו של שחם. אין שום מקום להגדיל את הוועדה שלו, ובטח לא כל עוד שר התקשורת לא ימנה עוד שני חברים למועצה.

"יש מקום להגדיל את הרכב החברים כשקיימת בעיה, נגיד בעיה של חוסר הגעה לפגישות, אבל אין בעיה של הגעה לוועדת הטלוויזיה. כל 7 החברים מגיעים לכל פגישה. אני לא נגד שחם אישית, זכותו לחשוב שהמהלך הזה הוא נכון, אבל שלא יתבכיין או יכעס או יהיה ממורמר אם לא כולם חושבים כמוהו".

בשיחה עם "גלובס" אמר שחם: "אני שומע בפעם הראשונה על חברים המתנגדים למהלך. מהלך זה בא כדי לחזק את ועדת הטלוויזיה שיש לה עבודה רבה. מלבד טובת העניין אין שום סיבה אחרת להוספת חבר בוועדה".

שחם הוסיף עוד כי "אם אכן יש מתנגדים, אז לצערי הסיבות שלהם אינן ענייניות".