הצ"ח: לאסור השקעה בתאגידים המקיימים קשר עם איראן

(עדכון) - ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעת החוק של ח"כ שאמה-הכהן ■ וגם שאמה לא מוותר: דורש דיון ב"עופרגייט" בוועדת חוץ וביטחון

ח"כ כרמל שאמה-הכהן הגיש היום (ה') בקשה לדיון מהיר לנשיאות הכנסת לדיון בוועדת חוץ וביטחון בנושא "החשדות לסחר עם איראן של האחים עופר".

שאמה-הכהן הסביר כי "לאור האספקטים הרגישים סביב הפרשה, ישנו צורך בקיום דיון בפורום רגיש כדי למצות פיקוח פרלמנטרי ובירור העובדות".

כמו כן, על רקע הפרשה, ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום א' הקרוב בהצעת חוק של שאמה-הכהן האוסרת על השקעה בתאגידים המקיימים קשר עסקי עם איראן. ההצעה קובעת עונש של שנת מאסר וקנס של 5 מיליון שקל או פי 3 מהרווח הצפוי, הגבוה מבין השניים.

"מדינה המשקיעה מיליארדים בחזית הצבאית והדיפלומטית חייבת להשלים חקיקה פשוטה והכרחית", ציין שאמה-הכהן

נזכיר כי שלשום, ממש בפתיחת הדיון בנושא בוועדת הכלכלה, קיבל שאמה-הכהן פתק מסתורי, ונעל את הדיון במהרה. רבים ביקשו לברר מדוע הופסק הדיון, ואף העלו השערות כי מדובר בתרגיל יח"צני של שאמה-הכהן אך הדוברת שלו,לבנת נזרי, מסרה כי "לא חסרה לנו תקשורת, אדרבה, היינו ממשיכים את הישיבה ומדברים למצלמות. לא על הכול אפשר לדבר, וח"כ שאמה נהג באחריות וברגישות המתבקשת וקיבל החלטה לנעול את הישיבה".

פרשת "עופרגייט" הולכת ומסתעפת בימים האחרונים לאחר שהממשל האמריקני הטיל סנקציות על חברה שבשליטת המשפחה, לאחר שמכרה מכלית נפט לחברת קש איראנית. לאחר מכן התברר כי חברת "טאנקר פאסיפיק" שבשליטת המשפחה עגנה מספר פעמים בנמלי ים איראניים, במה שנראה כהפרה של הסנקציות הבינלאומיות על סחר עם מדינת האייתולות.