קבוצת תדהר לביהמ"ש: המינהל שיווק קרקע ביבנה השייכת לנו

לטענת תדהר, מינהל מקרקעי ישראל שיווק לאחרונה במכרז קרקע בדרום יבנה והציג אותה כקרקע פנויה וזמינה לבנייה, זאת למרות שקרקע זו למעשה מוחכרת על-ידה כבר שנים ארוכות

האם ייתכן שמינהל מקרקעי ישראל משווק פעמיים את אותה הקרקע? על-פי תביעה שהוגשה היום (ה') לבית המשפט המחוזי במחוז מרכז, ייתכן כי התשובה חיובית.

מהתביעה שהגישה חברת גן ראובן חברה בע"מ מקבוצת תדהר, באמצעות עורכי הדין אלדד כורש, איה רייך-מינא ובתיה ברד ממשרד עמית-פולק-מטלון, עולה כי מינהל מקרקעי ישראל שיווק לאחרונה במכרז קרקע בדרום יבנה המיועדת לבניית כ-80 יחידות דיור, בו זכה צד שלישי.

לטענת תדהר, הקרקע ששיווק המינהל כקרקע פנויה וזמינה לבנייה מוחכרת על-ידה כבר שנים ארוכות. לטענתה, בשנת 1957 חכרה חברה בשם ביכורי ירק את הקרקע המדוברת מרשות הפיתוח, ושנה מאוחר יותר, ב-1958, מכרה החברה את זכותה בקרקע לחברת גן ראובן מקבוצת תדהר. הסכם החכירה המקורי היה לתקופה של 49 שנה עם אופציה להארכה בעוד 49 שנה.

בתדהר מוסיפים ומספרים כי ב-2005 הודיעה גן ראובן למינהל מקרקעי ישראל על מימוש האופציה הנוספת על הקרקע - מה שהופך אותה לבעלת זכות החכירה עד שנת 2054.

עוד נטען בתביעה כי הסכם החכירה אינו קובע סעיף של השבת המקרקעין למינהל במקרה של שינוי ייעוד של הקרקע, ולכן זכויות החכירה במקרקעין שייכות לחברה, והמינהל אינו רשאי להציע לצדדים שלישיים זכויות כלשהן במקרקעין.

בתדהר דורשים מהמינהל לבטל את המכרז שערכה על השטח, לבטל את הזכייה של חברת מגידו השקעות ובנייה במגרש ולהצהיר כי גן ראובן היא בעלת הזכויות בקרקע.

ממינהל מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "טרם הועברה לעיוננו תביעה שכזו. ככל שתומצא לנו, נתייחס לנתונים".