לנדאו: "תגליות הגז בים יחלצו אותנו מהבדידות האנרגטית"

שר התשתיות התייחס באוניברסיטת חיפה גם לבעיית כוח-האדם במשרד, ואמר: "כיום יש במשרד התשתיות מהנדס קידוח אחד - זה לא יכול להימשך"

"הים יכול לחלץ את ישראל מהבדידות האנרגטית בה היא מצויה" - כך אמר היום שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו, בנאום במליאת חבר הנאמנים של אוניברסיטת חיפה.

לנדאו התייחס לבעיית היעדר כוח אדם מקצועי בישראל בתחום הפקת הנפט והגז וציין כי "כיום ישנו במשרד התשתיות מהנדס קידוח אחד - מצב זה לא יכול להימשך".

בכנס, שעסק במחקר הים כנכס אסטרטגי, אמר לנדאו כי "אוניברסיטת חיפה והמכון לחקר ימים ואגמים מכינים תוכנית לפיתוח תשתיות האנרגיה של ישראל. הם חוד החנית של ישראל בנושא זה. אני רוצה לראות אותם מגדלור של מחקר יישומי באגן הים התיכון - והאתגר הוא קריטי. בשבוע הבא אני נפגש עם ראשי אוניברסיטת חיפה והמכון לחקר ימים ואגמים, לגבי הצורך להעמיק את שיתוף הפעולה המדעי בנושא חקר הים. אני יכול להבטיח לכם שאני מרגיש מחויב לנושא ואני פועל ככול יכולתי להבטיח שנושא זה יקבל תקציבים ומשאבים לכך".

נשיא אוניברסיטת חיפה, אהרון בן זאב, אמר כי "מדינה שרוצה לקדם תשתיות גז ונפט אינה יכולה להרשות לעצמה להישאר במקום. אוניברסיטת חיפה שמה לה למטרה לעמוד ביעד ולהכשיר כח אדם איכותי תוך מס' שנים, ולהוביל את ישראל לעצמאות אנרגטית".