נמרודי על 'שרה' ו'מירה': בשורה למשקיעים עד סוף החודש

האם ישראל קרובה לתגליות גז נוספות? נמרודי, בעל השליטה בהכשרה אנרגיה: "ככל שהעמקנו ב'שרה' ו'מירה' הגענו למסקנה שכמו כל אוכל טוב וחמין - עדיף להתבשל לאט"

"אם העבר הוא אי שם בקרליבך, העתיד כנראה אי שם בלב ים", כך אמר היום (ה') בכנס כלכלי בת"א איש העסקים עופר נמרודי, בהתייחסו לקידוחי הגז "מירה" ו"שרה", בהם שותפה חברת הכשרה אנרגיה שבשליטתו.

נמרודי נשאל מדוע ישנן דחיות בפרסום תוצאות הסקר הסייסמי התלת-מימדי בקידוחים הללו, וענה: "ביצענו את בדיקות התלת-מימד והתחלנו לפענח את החומר באמצעות חברות בינלאומיות שעושות את העבודה. במהלך אוגוסט קיבלנו דיווח שיש יותר מדי רעשים בתצורות האלקטרו-מגנטיות צריך לעשות ניקוי. הסבירו לנו שצריך לשלוח את זה למחשבי ענק ולעשות ניקוי של החומר במיליוני דולרים נוספים. זו הייתה הדחיה הראשונה".

אך נמרודי הביא גם מסר מעודד למשקיעים: "המשקיעים חסרי סבלנות ואני חסר סבלנות. הבדיקות הוכיחו שהיה שווה לנקות את הרעשים וגם לחכות. ככל שהעמקנו ב'שרה' ו'מירה' הגענו למסקנה - שכמו כל אוכל טוב וחמין - עדיף להתבשל לאט ולא למהר.

"אחרי שגמרנו את כל הפענוח העברו לחברת נדרלנד, שעשתה את ההערכה של 'תמר' ומאוחר יותר את 'לוויתן'. זו חברה בלתי תלויה שתמיד פרסמה באופן מאוד שמרני. העברנו להם את החומר לפני שבוע והם הבטיחו לנו שהדוח יימסר לנו בשבוע הרביעי של יוני, דהיינו בחודש הקרוב. הבשורה למשקיעים: עד סוף החודש הדוח יפורסם".

נמרודי גילה - עד כמה שהיה יכול - שהחברה עובדת "בקצב מסחרר" לצאת לחו"ל, ואמר שהיא "במו"מ מאוד מתקדם עם 2 מדינות שיש בהם מאגרי גז ונפט גדולים. מצטער שאני לא יכול לספר עכשיו. הכשרה אנרגיה הולכת לצאת לחו"ל, חברת בת שלה הולכת להיות מונפקת בחו"ל".

נמרודי הוסיף: "אני לא טייקון גז, אבל אני מקווה שהפעילות שאנחנו עושים תהפוך את המשקיעים שלנו לטייקוני גז. אני לא יכול להבטיח שיש גז או נפט, אבל אני יכול להבטיח שאנחנו עושים את המאמצים הכי מקצועיים לעשות את העבודה הכי טובה, ולפרסם לציבור את מירב המידע שאפשר לפרסם".