מאקרו ארה"ב: מדד מלאי הנפט הפתיע ועלה ב-3 מ' חביות

מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו ל-422 א' ■ פיריון העבודה ברבעון הראשון עודכן כלפי מעלה ל-1.8% ■ מדד מלאי הנפט עלה במפתיע בכ-2.9 מיליון חביות

לפני פתיחת המסחר בוול סטריט היום (ה') דווח משרד העבודה האמריקני כי מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו ל-422 אלף בשבוע שהסתיים ב-28 במאי לעומת 428 אלף בשבוע הקודם (הנתון עודכן מעלה מ-424 אלף), אך בשוק ציפו לירידה חדה יותר לרמה של 418 אלף.

נתון זה אשר מצטרף לנתון ה-ADP החלש שפורסם אתמול מצביע על המשך הלחץ בארה"ב מכיוונו של שוק התעסוקה. כעת ממתינים בשוק לנתוני התעסוקה במגזר הלא חקלאי ולפירסום שיעור האבטלה - נתונים שיפורסמו מחר ומרכזים עניין רב.

בנוסף פורסם היום עדכון לנתון פיריון העבודה (הפרודוקטיביות) לרבעון הראשון. הנתון עודכן כלפי מעלה והצביע על עלייה של 1.8% לעומת דיווח קודם על צמיחה של 1.6% בשיעור הפיריון ולעומת צפי לירידה לרמה של 1% בלבד.

אחד ממרכיבי נתוני הפיריון החשובים הוא התוצר הריאלי אשר עודכן גם הוא במידה קלה כלפי מעלה והצביע על גידול של 3.2% לעומת דיווח קודם שהיה 3.1%. מרכיב נוסף הוא עלות יחידת עבודה אשר עודכן כלפי מטה והצביע על עלייה של 0.7% בעלות זו ברבעון הראשון לעומת דיווח קודם על עלייה של 1% ולעומת צפי כי העידכון יהיה מתון יותר ויצביע על עלייה של 0.8% בעלות יחידת העבודה. נציין כי העלייה במספר שעות העבודה נותרה על 1.4%.

הגידול בפיריון בעסקים במגזר הלא חקלאי הסתמכו בעיקר על קיצוץ בעלויות, כלומר בבלימת העסקת עובדים חדשים, וזאת על מנת להגדיל את ריווחיותם.

לאחר תחילת המסחר בוול סטריט פורסם נתון נוסף לפיו ירדו ההזמנות מהמפעלים בארה"ב בחודש אפריל בשיעור של 1.2%, לעומת צפי לירידה של 1% ולאחר שבחודש מארס נרשמה בנתון זה עלייה של 3.4%.

עוד פורסם היום גם דוח המלאים של הנפט ומוצריו, עם גידול מפתיע במלאים השבועיים. כאשר סוכנות האנרגיה בארה"ב דיווחה על גידול של כ-2.9 מיליון חביות במלאים, בשבוע שהסתיים ב-27 למאי. זאת, בניגוד לתחזיות קבוצת אנליסטים של האתר מרקטווץ', שציפו לגידול של 1.9 מיליון חביות בלבד. בעקבות פרסום הנתונים, מחיר הנפט צונח מתחת לרף ה-99 דולר לחבית.