טבע סידרה לבכירי ספלון מצנחי זהב ב-40 מ' ד'

כך עולה ממסמך של החברה האמריקנית שהוגש לפני כמה ימים ל-SEC ■ חמישה גורמים דנו עם ספלון על אפשרות לרכוש אותה, לפני טבע

מסמך שהגישה ספלון (Cephalon) לרשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC) לפני כמה ימים חושף עוד פרטים על רכישתה בידי טבע .

טבע הודיעה לפני חודש על רכישת החברה ב-6.8 מיליארד דולר. בכך היא "הצילה" את ספלון מניסיון ההשתלטות העוינת מצד Valeant הקנדית.

המסמך מגלה שלבכירי ספלון יש "מצנחי זהב" למקרה שיסיימו את תפקידיהם בעקבות הרכישה. המנכ"ל קווין בוצ'י יזכה לתגמולים של 14.6 מיליון דולר, מתוכם 4.4 מיליון במזומן והיתר מבוסס מניות. עוד ארבעה בכירים יקבלו תגמולים של 5.9-7.9 מיליון דולר כל אחד. סה"כ מדובר בסכום של 41.8 מיליון דולר, מתוך זה 15.2 מיליון במזומן והיתר תגמול מבוסס מניות.

ספלון מספקת נתונים לגבי התוצאות הצפויות שלה ב-2011-2023, כפי שהעבירה לטבע במו"מ ביניהן. ההכנסות ב-2011 יהיו כ-3.1 מיליארד דולר (קרוב לרף התחתון של התחזיות שמסרה בעבר), והרווח הנקי המתואם יגיע ל-668 מיליון דולר. 2012 תהיה שנה קשה יותר בשל פקיעת פטנטים: ההכנסות יירדו ב-19.4% לכ-2.5 מיליארד דולר, והרווח המתואם ייחתך ב-42.5% ל-384 מיליון דולר.

ב-2015 התחזית היא להכנסות של 3.4 מיליארד דולר ולרווח מתואם של 768 מיליון דולר. כשטבע פרסמה את התוכנית האסטרטגית שלה, היא צפתה ש-5-6 מיליארד דולר מהכנסות צפויות של 31 מיליארד דולר ב-2015 יגיעו מרכישות. אולם לאחר רכישות רציופארם, ספלון וחברות נוספות, סביר להניח שהמספרים יהיו גבוהים יותר.

חמישה גורמים דנו עם החברה בשבועות שלפני העסקה על אפשרות לרכוש אותה. הגורמים נקראים במסמך Party A עד Party E - שלוש חברות תרופות ושני גופים פיננסיים.

הקשר עם טבע התחיל במארס. בוצ'י נפגש לארוחת ערב עם ביל מארת', מנכ"ל טבע אמריקה, "לדון בהתפתחויות בתעשייה", ולא דובר על עסקה.

כעבור כמה ימים הסכימו השניים לקבוע פגישה שאליה יגיע גם נשיא ומנכ"ל טבע, שלמה ינאי. באותו שלב פנו היועצים הפיננסיים של ספלון ל-26 גורמים "אסטרטגיים" וחמישה פיננסיים, שיכולים להתעניין ברכישתה.

לאחר הפגישה עם ינאי ב-7 באפריל, החלו החברות במו"מ. לקראת סוף החודש, מארת' התקשר לבוצ'י ונקב לראשונה במחיר: 80 דולר למניה, 7 דולרים יותר מואלאנט. דירקטוריון ספלון ביקש מחיר גבוה יותר, אם טבע רוצה להיכנס למו"מ בלעדי. בעקבות זאת מארת' אמר שטבע תסכים להגיע עד 81.5 דולר למניה וקבע שהיא לא תשלם מחיר גבוה יותר. ואכן זה היה בסופו של דבר גם המחיר שנקבע בעסקה.