"אין נזילות בשווקים הפיננסיים; הירידות במניות יימשכו"

כלכלן במכון מחקר בריטי מזהיר בראיון ל-CNBC מפני השלכות תום רכישות האג"ח של הפדרל ריזרב וממליץ לעקוב מקרוב גם אחר הנעשה בסין

הנזילות מתרוקנת מהשווקים הפיננסיים ושוקי המניות הולכים לסבול מתיקון חריף בקרוב, ולאחר מכן יתאוששות במחצית השנייה של השנה. כך מעריך הכלכלן פיטר טוגוד ממכון המחקר הבריטי Old Broad Street Research.

"אין נזילות בשווקים ואפשר לראות זאת בשוקי האג"ח של השווקים המתעוררים", אמר טוגוד בראיון לרשת CNBC. "מנהלי השקעות מתקשים למכור אג"ח של מדינות מתפתחות. זו הסיבה שאנו רואים ירידות בשוקי המניות לאחרונה. המשקיעים עובדים למניות דפנסיביות והירידות הללו בשווקים יימשכו אל תוך המחצית השנייה של השנה".

דבריו של טוגוד מגיעים בתקופה של נתונים כלכליים מאכזבים שפורסמו בארה"ב, המעידים על האטה בצמיחת הכלכלה הגדולה בעולם. מדד S&P 500 איבד 3.7% מערכו משלהי חודש אפריל, וכל זאת בעוד שבפדרל ריזרב מתכוננים להפסיד החודש את תוכנית רכישות האג"ח (QE2) שתמכה בשווקים בחודשים האחרונים.

"גם מומנטום הצמיחה ברווחי החברות נחלש וזה מפחיד את המשקיעים", הוסיף טוגוד בראיון ל-CNBC. "חברות חוששות להעסיק עובדים חדשים ולהשקיע בפרויקטים חדשים".

לטענת טוגוד, ישנם 2 גורמים שיקבעו מתי יסתיים גל הירידות הנוכחי: "השלכות סוף תוכנית ה-QE2 והמשך ההידוק המוניטרי בסין, הנדרש לרסן את האינפלציה במדינה". הוא מתקשה לומר בדיוק מה יקרה בחודשים הקרובים, אך טוען כי יש לעקוב מקרוב אחר 2 גורמים אלה כדי להבין מתי יסתיימו הירידות.