מאמצים של הרגע האחרון להשפיע על חוק ה-DTT

האוצר מבקש כי החוק יכלול אפשרות לשלב בעתיד על מערך "עידן+" ערוצים נוספים שעליהם ייגבו דמי מנוי ■ גורם ממשלתי: "הלשכה המשפטית של משרד התקשורת מנסה לעקר את החוק"

נמשכת הסערה לקראת הדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה בחוק הרחבת ה-DTT. זאת על רקע העובדה שמשרד האוצר מבקש כי החוק יכלול את האפשרות לשלב בעתיד על מערך "עידן+" ערוצים נוספים בפרסומות עליהם ישלמו דמי מנוי.

על-פי גורמים בשוק, גם שר התקשורת תומך במהלך. מנגד, מדובר במהלך אליו מתנגדת הלשכה המשפטית של משרד התקשורת.

גורם ממשלתי אמר היום (ו') ל"גלובס" כי "הלשכה המשפטית של משרד התקשורת מנסה לעקר את החוק בכך שהיא מבקשת למנוע את הרחבת מערך 'עידן+'".

על כך נמסר ממשרד התקשורת כי "מדובר בטענת-סרק, כיוון שהלשכה המשפטית היא זו שהכינה את תזכיר החוק כולו, והיא זו שהציעה לוועדת השרים אפשרות להעברה של למעלה מ-18 ערוצים".

כמו כן אמרו במשרד התקשורת כי "התזכיר נוסח בהסכמה מלאה עם השר משה כחלון".

מהלך של הכנסת ערוצים נוספים עם פרסומות, במסלול שונה משיטת הרישיונות אשר תאפשר ריבוי ערוצי ברודקאסט, עשוי לגרור התנגדות חוצת שוק התקשורת, שתגיע מכיוון זכייניות הטלוויזיה המסחרית והטלוויזיה הרב-ערוצית, שיטענו כי למעשה המהלך מקבע את מערך "עידן+" כפלטפורמה נוספת מתחרה, ושל גורמים אחרים הנלחמים על שוק הפרסום ובהם הרדיו האזורי. הערוצים המדוברים אמורים להיות תחת מועצת הכבלים והלוויין.

החוק במתכונתו הנוכחית מתייחס למצב שבו למעשה תהיה רשות ממשלתית נפרדת שתפעיל את מערך הטלוויזיה הדיגיטלית.