הספד נתניהו: "סמי עופר היה ציוני בכל רמ"ח איבריו"

ראש הממשלה ספד לאיש העסקים שהלך לעולמו בגיל 89 ■ "עופר היה ציוני בכל רמ"ח איבריו וגם כשעלה לפסגות לא שכח את מחויבותו לזולת" ■ פרופ' רייכמן: "הוא היה נפגע מהמתקפה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע את צערו על מותו של איש העסקים סמי עופר וציין כי עופר בנה עסקים חובקי עולם בכישרון ביוזמה ובתעוזה. "הוא היה מבכירי קהילת העסקים בארץ ובפעילותו הכלכלית בארץ וברחבי העולם תרם רבות לכלכלת ישראל. הוא תרם תרומות רבות למען הציבור בתחומי הבריאות, התרבות והאמנות", הדגיש נתניהו והוסיף: "עופר היה ציוני בכל רמ"ח איבריו וגם כשעלה לפסגות לא שכח את מחויבותו לזולת".

גם פרופסור אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי בהרצליה, ספד לאיש העסקים. "עופר היה אדם יוצא דופן שהתחיל את דרכו במשפחה ענייה ובזכות עצמו בנה עוצמה כלכלית", אמר פרופסור רייכמן, "מה שייחד אותו היה בראש ובראשונה אהבת מדינת ישראל ואנושיות".

נשיא המרכז הבינתחומי התייחס גם לפרשה האחרונה, אליה נקשר שמם של האחים עופר. פרופסור רייכמן העריך כי סמי לא היה ער לסיפור והדגיש כי "טוב שכך". לדבריו, איש העסקים היה נפגע בצורה בלתי רגילה מ"המתקפה של התקשורת והפוליטיקאים". רייכמן הוסיף עוד: "היה קשה לו לקבל שהתמורה ליחס שלו למדינה זוכה לכזו ביקורת ולגישה שלילית".