בוגי יעלון על עסקת שליט: "יש רעש בעניין, נחכה ונראה"

(עדכון) - בוגי יעלון, השר לעניינים אסטרטגיים: "לא יכול לומר מה קורה" ■ היום פרסם חמאס שהעביר תשובה סופית בנוגע לעסקה ■ אחמד ג'עברי רמטכ"ל חמאס, נמצא גם הוא בקהיר

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בסוריה, מוסא אבו-מרזוק, העביר אמש (ו') לממשלת מצרים את עמדת הארגון הרשמית בנוגע לעסקת חילופי השבויים תמורת שחרורו של גלעד שליט, כך מוסרים מקורות פלסטיניים.

על פי הדיווח, אבו-מרזוק העביר את תשומת חמאס בנוגע לעסקה לראש המודיעין המצרי מוראד מוואפי, שנועד עם ראש המטה המדיני-בטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד נועד בקהיר.

בוגי יעלון, השר לעניינים אסטרטגיים והמשנה לראש הממשלה ההתייחס הערב בתכניתנו "פגוש את העיתונות" לפרסומים האחרונים בסוגיית החייל החטוף שליט ואמר: "יש רעש בעניין, אבל אני לא יכול להגיד מה קורה, נמתין ונראה".

על-פי דיווח באתר חמאס, ייתכן שבמסגרת העסקה ישוחררו 1,200 אסירים. מצרים ממשיכה לנסות ולשכנע את ישראל לשחרר בעסקה את בכירי האסירים בבתי הכלא הישראליים - ובהם עבדאללה ברגותי, חסן יוסף, אחמד סעדאת ומרוואן ברגותי.

נציין כי אחמד ג'עברי, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, ביקר גם הוא בימים האחרונים בקהיר ונפגש עם ראש המודיעין המצרי. על-פי הדיווחים השניים דנו בהתקדמות העסקה.

בסיוני מכחיש הצהרה על עסקה קרובה

הדברים נמסרים כאשר ברקע בשבוע שעבר, דיווח העיתון המצרי "אל מסריון" שמוחמד בסיוני, לשעבר שגריר מצרים בישראל, אמר כי "ייתכן שכבר בשעות הקרובות ייחתם הסכם בין ישראל לחמאס לשחרור החייל החטוף גלעד שליט". דיווחים דומים הופיעו גם באתרים הקשורים לחמאס. לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחישה נמרצות את הדיווחים, וכמה שעות לאחר מועד פרסום הדיווח הכחיש גם בסיוני את הדיווח ואמר כי לא נקב מועד לשחרור החייל החטוף.

בשיחה עם כתב חדשות החוץ של חדשות 2 באינטרנט עמית ולדמן, אמר בסיוני, כי אכן אמר לעיתון כי יש הזדמנות טובה לשחרורו של גלעד שליט, אך לא התייחס כלל לעיתוי השחרור: "מעולם לא אמרתי את זה, מעולם לא אמרתי את זה. אני לא יודע איך הבינו את מה שהבינו, תשאל את מי שפרסם את זה והוא יגיד לך, אני לא אמרתי את זה", הדגיש בסיוני והוסיף כי "הדבר החשוב ביותר הוא שיש עדיין בעיה, אנחנו מנסים לפתור אותה, אבל זה לא ייקח כמה שעות. יש בעיה עם כמה שמות שישראל סירבה לשחרר אותם, יש כמה מהם שהם מעדיפים לגרש ויש עוד כמה בעיות. אנחנו לא נגיע להסכם בשעות הקרובות".