פעם רביעית גלידה: האקרים פרצו למאגר נוסף של סוני

פריצה רביעית למאגרי סוני בתוך חודשיים: האתר SonyPictures.com נפרץ, והורדו ]פרטיהם של מיליון לקוחות ■ קבוצת ההאקרים LulzSec, שביצעה הפריצה: "סוני דרשה את זה"

ענקית הטכנולוגיה סוני יצרה קשר עם ה-FBI במטרה לחקור את הפריצות האחרונות למאגריה, ולנקוט בשורה של צעדי הגנה במטרה למנוע פריצות נוספות של האקרים.

"אנו מאשרים שהתבצעה פריצה נוספת למאגרינו ונקטנו בפעולות הנדרשות כדי להתגונן בפריצות עתידיות נוספות", אמר מייקל לינטון, מבכירי סוני , בהצהרה רשמית. "בנוסף גייסנו קבוצת מומחים בתחום כדי לחקור את האופן בו התבצעה ההתקפה, ולהתחקות אודותיה".

קבוצת האקרים המכנה עצמה לולזסק (LulzSec) שתלה מודעה ברשת בהצהירה כי פרצה לאתר SonyPictures.com והורידה ממאגריו מידע אישי על לקוחות החברה, הכולל סיסמאות, כתובות אי-מייל ותאריכי לידה - של מעל מיליון לקוחות.

המתקפה האחרונה מגיעה לאחר שלוש פריצות נוספות למאגריה של סוני בשבועות האחרונים, האחרונה - לחנות המקוונת של סוני-אריקסון בקנדה - במסגרתה גנבו כתובות מייל, סיסמאות ומספרי טלפון של לקוחות. לפני הפריצה המדוברת, נגנבו פרטיהם האישיים של מעל ל-100 מיליון לקוחות החברה העושים שימוש בשירותי הרשת המקוונים שלה, בין היתר מעל ל-24 אלף מספרי כרטיסי אשראי. הפריצה הוגדרה כגניבה השנייה בגודלה שבוצעה אי פעם באינטרנט.

מסוני נמסר כי עלויות החקירה ותיקון נזקי הפריצות הגיעו כבר להיקף של 14 מיליארד ין (173 מיליון דולר). "הדאגה הגדולה ביותר שלי היא שההוצאות רק ימשיכו לגדול", אמר האנליסט טסוננורי אומאקי.

ההאקרים מקבוצת לולזסק כבר פרסמו את פרטי הלקוחות ברשת, לעיני כולם. ניכר כי היעדים החביבים על ההאקרים בקבוצה הם מאגרים של שירותי בידור, כולל פריצה בעבר למאגר הקשור לתוכנית "היפים והאמיצים".

"רק היינו צריכים להיכנס ולקחת את המידע", מסרו ההאקרים מלולזסק בהצהרה רשמית. "המידע היה שמור בצורה ביזיונית ולא מאובטחת; סוני כאילו ביקשו את זה".