פישר מתרחק מקרן המטבע: ארה"ב ויפן תומכות בלגארד

העיתון היפני "ניקיי": ארה"ב ויפן - המחזיקות בנתח הקולות הגדול ביותר בהצבעה לבחירת יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, יתמכו בלגארד ■ רשימת המועמדים לתפקיד תיחתם סופית ב-10.6

שרת האוצר של צרפת, כריסטין לגארד, תמונה לתפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF) לאחר שזכתה לתמיכתן של ארה"ב ויפן, כך מדווח היום העיתון היפני "ניקיי", תוך שהוא מתייחס למידע שהגיע ממקורות מסקטור הפיננסים בארה"ב.

ארה"ב - המחזיקה בנתח הקולות הגדול ביותר בהצבעה לבחירת המועמד הבא בקרן המטבע, ויפן - המצביעה השנייה בגודלה, צפויות לתמוך באופן רשמי בריצתה של לגארד לתפקיד הנחשק, עם סגירת רשימת המועמדים הסופית ב-10 ביוני.

גורמים רשמיים מממשלת יפן לא הגיבו על החדשות. אולם, שר האוצר היפני יושיהיקו נודה התבטא כי "יו"ר קרן המטבע צריך להיבחר במסגרת תהליך פתוח ומקצועי".

ברקע, מתעסקים נציגיהם של מדינות הכלכלות המתפתחות - דוגמת סין, הודו וברזיל - כי מן הראוי שיו"ר קרן המטבע הבא יהיה ממוצא לא-אירופי, במטרה שינקוט בראייה אובייקטיבית יותר כלפי סוגיות פיננסיות גלובאליות בכלל, ויבחן מחדש את מדיניות קרן המטבע כלפי משבר החוב ביבשת אירופה. נגיד הבנק המרכזי של מקסיקו, אוגוסטין קרסטנס, הכריז על מועמדותו לתפקיד הנכסף בחודש החולף לכאורה מטעם אותן כלכלות מתפתחות, אולם הוא סובל בהיקף תמיכה נמוך.

נציין כי לפי כשבועיים דווח כי כל מנהיגי מדינות ה-G8 יתמכו במועמדותה של לגארד לתפקיד יו"ר קרן המטבע. לגארד, שטסה בשבוע לברזיל לגייס את תמיכת השווקים המתעוררים למועמדותה ליו"ר הקרן, נהנית גם מהתמיכה המוצהרת של ממשלות בריטניה, גרמניה ואיטליה למועמדותה לתפקיד.