עיריית גבעת-שמואל: ראש העיר לשעבר הוציא מיליונים מהעירייה

טוענת כי זמיר בן-ארי העביר כספים מקופת העירייה לחברת הניהול של קבוצת הכדורסל העירונית‏, שלא כדין

‎‎עיריית גבעת-שמואל הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה תביעה בסך כ-5 מיליון שקל נגד ראש העירייה לשעבר, זמיר בן-ארי, בטענה כי בעת ששימש כראש העירייה, בין השנים 1998-2008, הוציא מהעירייה כספים בהיקף של מיליוני שקלים שלא כדין והעבירם לחברת הניהול של קבוצת הכדורסל של גבעת-שמואל.

התביעה הוגשה גם נגד מרדכי אמסלם, שעמד בראש חברת הניהול של קבוצת הכדורסל, אליה הועברו, על-פי הנטען, מיליוני הכספים שנלקחו מהקופה הציבורית, תוך זיוף מסמכים לכאורה.

לדברי העירייה, מטרת התביעה נגד בן-ארי היא להשיב את הכספים שנלקחו מהקופה הציבורית ולהשקיעם ברווחת תושבי גבעת-שמואל.

‏‎‎זיוף מסמכים

‏‎‎עוד נטען בכתב התביעה כי חלק גדול מהעברות הכספים שביצעו הנתבעים נעשו שלא לפי נוהלי משרד הפנים, ללא אישור מליאת המועצה, תוך חריגה בוטה מתקציב קבוצת הכדורסל בתוך תקציב המועצה, ותוך "עצימת עיניים" לפעולות שונות, לרבות זיוף מסמכים, לכאורה, בהן נקט אמסלם כדי לקבל כספים אלה שלא כדין מהעירייה.

בא-כוח עיריית גבעת-שמואל, עו"ד חן סומך ממשרד "ולדמן, סומך - משרד עורכי דין", מסר כי הוא רואה חשיבות רבה בהגשת התביעה, הן בהיבט הציבורי והן בהיבט הכספי של צמצום הנזק העצום שנגרם לעירייה ולתושבי העיר גבעת-שמואל, מהתנהלותו הגובלת לכאורה בביצוע עבירות פליליות של מר בן-ארי, אשר מצדיקה הגשת תביעה זו.

"מדובר במקרה ברור בו עשה ראש הרשות כבתוך שלו בקופה הציבורית, גרם נזק קשה ביותר לעירייה, וראוי למצות איתו את הדין בעניין זה", מסר.

‏טרם הוגש כתב הגנה.‏ תגובתו של בן-ארי לא נמסרה עד לפרסום הידיעה.