מנכ"ל קמהדע: "אנחנו בדרך להסכם אסטרטגי נוסף"

דוד אביעזר, מנכ"ל פרוטליקס: החברה מצפה להגיש את ההשלמות ל-FDA לתרופה המובילה של החברה, ה-Uplyso לטיפול בגושה בתוך חודשים ספורים

"עד סוף 2012 נחתום כנראה על עוד הסכם אסטרטגי, לאו דווקא עם חברת באקסטר", אמר דוד צור, מנכ"ל חברת פיתוח התרופות קמהדע, בכנס משקיעים של החברה. לחברה יש הסכם הפצה אסטרטגי עם באקסטר לתרופה בעירוי למחלת האמפיזמה (נפחת) התורשתית.

מלבד זאת יש לקמהדע מגוון של מוצרים בפיתוח. המוביל שבהם הוא מוצר לטיפול בנפחת תורשתית הניתן באינהלציה, הנמצא בשלב II/III של הניסויים הקליניים באירופה. כמו-כן היא מפתחת תרופות באינהלציה לטיפול בסיסטיק פיברוזיס וברונכיאזיס, ומייצרת ומשווקת מוצרים שמופקים מתוצרי לוואי של תרומות דם. ההערכות בשוק הן כי צור מתייחס להסכם אפשרי סביב אחד המוצרים הקטנים יותר, ולא למוצר באינהלציה.

ההסכם עם באקסטר כבר הניב לחברה 30 מיליון דולר בתשלום אבן דרך, והוא צפוי להניב לה עוד 15 מיליון דולר בתשלומי אבני דרך, 110 מיליון דולר ברכישות של המוצר על-ידי באקסטר ועוד מאות מיליוני דולרים מתמלוגים.

קמהדע נסחרת בתל אביב לפי שווי שוק של 771 מיליון שקל. החברה רשמה ב-2010 מכירות של 129 מיליון שקל (38 מיליון דולר) והצהירה על צפי מכירות של 55 מיליון דולר ל-2011. "ההסכם עם באקסטר מצליח מעל ומעבר לציפיות שלנו", אמר צור בכנס, שערכה חברת קשרי המשקיעים גלברט כהנא.

דוד אביעזר, מנכ"ל חברת פרוטליקס, אמר באותו הכנס כי החברה מצפה להגיש את ההשלמות ל-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) לתרופה המובילה של החברה, ה-Uplyso לטיפול בגושה, בתוך חודשים ספורים. התרופה הוגשה לרשות בפברואר האחרון, אך היא סירבה לאשרה וביקשה נתונים נוספים.

לדברי אביעזר, החברה הגדילה את מספר המשתתפים בניסוי Switchover שהיא עורכת, ללא קשר לאישור מול ה-FDA, והוסיף כי לו ה-FDA היה באמת חושש לגבי בטיחות או יעילות התרופה, הוא כנראה לא היה מאשר את המשך טיפולי החמלה בתרופה.

תשובת הרשות צפויה להגיע תוך 2-6 חודשים ממועד ההגשה. במקביל, שותפתה של פרוטליקס לשיווק המוצר, ענקית התרופות פייזר, אמורה להגיש עוד בקשות לאישורו במדינות שונות מחוץ לארה"ב.