הושלמה עסקת מכירת חלקו של טל ברק בעילדב ב-36 מ' ש'

חלקו של טל ברק בחברת עילדב ימכר לבעל השליטה בעילדב, רוני שטרנבך ■ בעקבות המכירה יחזיק שטרנבך 50% מההון של עילדב

הושלמה העסקה למכירת חלקו של טל ברק בחברת עילדב לבעל השליטה בעילדב , רוני שטרנבך. בעקבות המכירה יחזיק שטרנבך 50% מההון של עילדב. כך נודע היום (א') ל"גלובס".

תמורת מניותיו - 19% מההון - יקבל ברק 36 מיליון שקל, מחיר המשקף שווי של 189 מיליון שקל לעילדב - פרמיה של 11% על מחיר השוק, אך שווה ערך למחיר המזומן של החברה בקופה. לאחרונה מכרה עילדב את ההחזקה העיקרית שלה, בחברת השיווק מדטכניקה, ולכן שווי המזומן בקופה, שלפיו בוצעה העסקה, הוא הנכס העיקרי שלה. מלבד זאת היא מחזיקה 25% ממניות חברת המידע קו מנחה. לפי ההערכות גרף ברק מהמכירה רווח של כ-14 מיליון שקל.

עילדב הוקמה לפני כ-4 שנים על-ידי שטרנבך, ובהמשך השתלטה על השלד הבורסאי איי.אף.אן. ברק ומשפחתו היו בין המשקיעים הראשונים בחברה, לצד משפחות רוטר (קסטרו), קוטליצקי (ויסוניק) והאחים דני ונתי וולפרט (אשר הגדילו היום את החזקתם בחברה לאחר ההודעה). בסוף 2007 רכשה עילדב את מדטכניקה, שאותה מכרה בתחילת 2011 לפי שווי של 478 רווח של 119 מיליון שקל תוך 3 שנים.

ל"גלובס" נודע כי ביסוד המכירה של ברק עמדו חיכוכים בינו לבין שטרנבך וחלק מן הדירקטורים האחרים בחברה, על רקע חילוקי דעות לגבי כדאיותן של חלק מהעסקאות ששקלה עילדב לבצע.

עילדב השקעות סיימה את 2010 ברווח נקי של כ-30 מיליון שקל על הכנסות של 305 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2011 מימשה את החזקתה במדטכניקה כאמור לעיל, ובהתאם לדיווחיה צפויה החברה לרשום רווח הון של כ-48 מיליון שקל כתוצאה ממכירה זו.

כעת מחפשת עילדב את המהלך הבא, והיא הצהירה על כוונתה לבצע עסקה ממונפת בהיקף של עד חצי מיליארד שקל, ולרכוש שליטה בחברה ששוויה יכול להגיע עד מיליארד שקל.