קרן המטבע הבינלאומית תלווה למצרים 3 מיליארד דולר

ההלוואה ניתנה לממשלת מצרים לשנה הקרובה והמדינה תשלם עבור ההלוואה ריבית של 1.5% ■ מצרים הגישה בקשה רשמית לפני כשבועיים לקבלת הלוואה בסך 10-12 מיליארד דולר

קרן המטבע הבינלאומית הסכימה להעניק למצרים הלוואה בסך 3 מיליארד דולר לצורך תמיכה בכלכלת המדינה, כך הודיעה היום (א') קרן המטבע. ההלוואה ניתנה לממשלת מצרים לשנה הקרובה ומצרים תשלם עבור ההלוואה ריבית של 1.5%. ההלוואה האמורה עשויה לקבל את אישור הדירקטריון של קרן המטבע הבינלאומית כבר בחודש יולי.

מצרים הגישה בקשה רשמית לפני כשבועיים לקבלת הלוואה בסך 10-12 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית, אך כאמור, קרן המטבע הסכימה על היקף הלוואה מצומצם יותר של 3 מיליארד דולר.

"בעקבות המתיחות הפוליטית שנוצרה כתוצאה מהמכה במדינה ומטרת קרן המטבע הירא לתמוך בהתאוששות כלכלית במדינה ולשמור על היציבות במדינה", אמר מנהל בכיר בקרן המטבע.

מצרים מתמודדת עם כלכלה חבוטה לאחר נפילתו של משטר חוסייני מובארק. מטרת קרן המטבע היא להחזיר את כלכלת מצרים למסלול. מצרים הנשענת בעיקר על ענף התיירות ספגה מכה קשה בענף זה.

קרן המטבע הבינלאומית לא לבד, כזכור ערב הסעודית הודיעה כי תעביר למצרים 4 מיליארד דולר כסיוע כלכלי. גם הנשיא האמריקני אמר בנאומו לפני כשלושה שבועות כי ארה"ב החליטה להקל על מצרים ביחס לחוב בסך מיליארד דולר וכמו כן הבטיחה ארה"ב להקצות הלוואות בסך של מיליארד דולר נוספים למצרים. בנוסף ארה"ב תמשיך להעביר למצרים מדי שנה סיוע צבאי בסך 1.3 מיליארד דולר.