יצרנית הכור ביפן הורידה התחזיות - והתרסקה 25% היום

טוקיו אלקטריק פאואר, יצרנית ומפעילת הכור בפוקושימה - עדכנה תחזיותיה ל-2012 ■ צופה הפסד בהיקף 570 מיליארד ין עד מארס 2012 ■ המנייה צנחה היום במסחר בטוקיו

טוקיו אלקטריק פאואר , יצרנית ומפעילת הכור בפוקושימה שביפן, עדכנה השבוע תחזיותיה, לפיכן היא צפויה לספוג הפסד של 570 מיליארד ין (7.1 מיליארד דולר) עד סיום השנה הפיסקלית של שנת 2012, המסתיימת במארס. ההפסדים אינם כוללים את הפיצויים שתצטרך טוקיו אלקטריק, המכונה טפקו (Tepco), לשלם למשפחות נפגעי האסון הגרעיני באזור פוקושימה.

טפקו צופה הפסד ענק על רקע עליית מחירי הדלק, שאמורים להרחיב את הוצאותיה בתחום עד ל-830 מיליארד ין. זאת, עקב השבתת הפעילות של אתר החברה בפוקושימה. החברה ספגה הפסד בהיקף 1,258.5 מיליארד ין בשנה הפיסקלית של 2011, אשר הסתיימה בחודש מארס האחרון.

ההפסדים אינם כוללים את פיצויי החברה למשפחות הנפגעים מהאסון בפוקושימה, זאת כיוון שהחברה עדיין מתקשה להאריך את היקף הפיצויים בשלב זה. עשרות אלפי תושבים פונו מאזור פוקושימה עקב דליפת הכור הגרעיני באזור, שהחלף לדליפות עקב רעידת האדמה והצונאמי שהגיע בעקבותיה, ב-11 במארס השנה.

בעקבות המשבר הפיננסי אליו נקלעה, טפקו צפוייה לבקש הלוואות נוספות מהבנקים ביפן ולדרוש סיוע ממשלתי נוסף, במטרה להכיל את ההפסדים הכספיים הנובעים ממתן הפיצויים ושיקום נזקי האסון - אשר מוערך כי יגיע למעל טריליון ין בסך הכל.

נזכיר כי בנקים ביפן וברחבי העולם סיפקו הלוואות בהיקף 2 טריליון ין לטפקו באפריל השנה, אולם כמות ההון הנזיל של החברה צפוייה ליפול ל-1.6 טריליון ין בסוף חודש יוני, 520 מיליארד ין בדצמבר ו-95 מיליארד ין בלבד עד מארס הקרוב. זאת, עקב העלייה בהוצאות הדלק ופקיעת מועדי פירעונות חלק מהאג"ח שהנפיקה החברה.

בטפקו מתכננים למכור נכסים בהיקף 600 מיליארד ין בכדי לגייס הון נוסף, תוך קיצוץ בעלויות ההשמה של החברה - ביותר מ-50 מיליארד ין. כמו כן, החברה הודיע על קיצוץ בשכרם של מנהליה ועובדיה, במטרה להתמודד עם עלויות נזקי האסון.