קמן: אסיפת בעלי אג"ח ג' אישרה המתווה להסדר החוב

החברה תקיים בשבועות הקרובים שיחות עם בעלי האג"חים כדי להגיע להסדר מלא, במסגרתו יוסרו הדרישות לאמות מידה פיננסיות

האסיפה הכללית של בעלי איגרות החוב מסדרה ג' של קבוצת קמן אחזקות אישרה ברוב מוחלט של 99.7% את המתווה האינדיקטיבי, שהציגה החברה בפניהם ביום רביעי האחרון.

משמעות האישור היא, כי בעלי האג"חים יסכימו להסרת הדרישות השונות לאמות מידה פיננסיות משטר הנאמנות של איגרות החוב, ובתמורה תעניק להם קמן מספר הטבות. יצויין, כי בכל מקרה ההסדר אינו עוסק בשינוי מועדי הפרעון של איגרות החוב, ובכוונת קמן לעמוד בפרעונן באופן מלא, ועל פי המועדים שנקבעו בעת הנפקתן.

ההטבות שמציעה קמן, הנמצאת בשליטת רוני אלרואי, לבעלי איגרות החוב, על פי המתווה שאושר, הן העלאת שיעור הריבית הנקוב על איגרות החוב ב-1% לרמה של 7.45%; שעבוד מלוא מניות קמן טכנולוגיות, שהינה הבעלים של חברת סלדון, לטובת בעלי האג"ח; פרעון מוקדם של האג"חים בסך של כ-5 מיליון שקל; הקצאת אופציות הניתנות למימוש על ידי בעלי האג"ח לכ-7% מהונה של החברה לאחר הזרמת בעלים, לפי מחיר מימוש של 1.25 שקל למניה, שיועלה ביוני 2012 ל-2.07 שקל. בהמשך לאישור המתווה, תקיים קמן בשבועות הקרובים שיחות עם נציגי בעלי האג"ח, שבסופן אמורים הצדדים להגיע להסדר מלא ומפורט.

קמן דיווחה לפני כשבוע על תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2011, מהן עולה כי החברה רשמה שיפור בכל מגזרי הפעילות שלה. קמן סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של כ-9.8 מיליון שקל (מתוכו כ-4.6 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת הפסד בסך של כ-4.3 מיליון שקל (מתוכו כ-4.2 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הנקי הינו פועל יוצא של יישום תכנית הנהלת הקבוצה בדמות עלייה בהכנסות הקבוצה ושיפור ברווחים מפעילות בשלושת מגזרי הפעילות העיקריים של הקבוצה - תעשייה, מסחר ותעופה.

תוצאות אלה מצביעות על התאוששות במרבית חברות הבת של הקבוצה לרבות בגין צעדי ההתייעלות שננקטו. סך ההכנסות של קבוצת קמן ברבעון הראשון של 2011 עלו לכ-422.4 מיליון שקל, לעומת כ-361.6 מיליון שקל.

סך המזומנים והיתרות הפיננסיות השוטפות של הקבוצה נכון ליום 31 במרץ 2011 הסתכמו בכ-278 מיליון שקל. כמו-כן, לקבוצה מסגרות אשראי לא מנוצלות המאושרות על-ידי תאגידים בנקאיים בסך כולל של כ-102 מיליון שקל.