ניסוי מוצלח בהעברת SMS להתרעה על נפילת טילים

פרטנר פנתה למשרד הביטחון בדרישה לעצור את הניסוי של פיקוד העורף, כיוון שההתראות משביתות עשרות אלפי מכשירים של מנוייה

פיקוד העורף ערך הבוקר (ב') ניסוי מוצלח בהעברת הודעות טקסט למנויים סלולריים בשעת חירום. בניסוי השתתפו החברות פלאפון וסלקום, ואילו חברת פרטנר החליטה לא להשתתף עקב ויכוח מקצועי עם פיקוד העורף. הניסוי נערך בקרב 250 חיילים באופקים, ובו דימו התראה שמפעילה מערכת להעברת הודעות למנויים באותו אזור שבו הטיל אמור ליפול.

המערכת שמפעיל פיקוד העורף נכנסת לשורה של ניסויים בכל הארץ, והחברות הסלולריות אמורות לקחת בהם חלק. אלא שכאמור, עם פרטנר התגלע ויכוח מקצועי והיא סירבה לקחת בו חלק, מה שגרם לכעס רב בפיקוד העורף. האתר "IsraelDefense" חשף כי פרטנר פנתה למשרד הביטחון בדרישה לעצור את הניסוי.

הסיבה שפרטנר החליטה שלא לקחת חלק בניסוי קשורה לכך שבבדיקות מוקדמות הסתבר שישנו מכשיר אחד, סמסונג 5130 C, שמושבת עם הפעלת המערכת. המשמעות היא שאותו מנוי אינו יכול להשתמש בטלפון שלו בעקבות הפעלת מערכת ההתראה, ופרטנר טוענת שמדובר בעשרות אלפי מנויים כאלה. על מנת להתגבר על הבעיה נדרשים אותם הלקוחות לשדרג את המכשיר במוקד שירות או לפתוח אותו על ידי עזרה טלפונית, והחברה אינה מסוגלת לעשות זאת בזמן קצר, מה גם שחלק מהמנויים לא יטרחו לבצע את השדרוג, ורק ייגרם להם נזק, דבר שהחברה לא מוכנה לקחת על עצמה.

בפיקוד העורף דווקא סבורים שהפתרון קל ליישום לגבי אותם מכשירים ושבמאמץ קל ניתן להתגבר על הבעיה, אילו פרטנר הייתה מוכנה להירתם כמו שסלקום ופלאפון עשו משום שהבינו שמדובר במערכת מצילת חיים. בפיקוד העורף אומרים שהם בדקו עם סמסונג, והשדרוג מאד פשוט לביצוע.

מפרטנר נמסר בתגובה: "פרטנר הודיעה מבעוד מועד לפיקוד העורף כי אינה משתתפת בניסוי משום שמרבית המכשירים אינם מקבלים את ההודעה וחלקם אף ניזוקים מכך. החברה תוסיף לפעול בשיתוף מלא עם פיקוד העורף כפי שעשתה עד עתה, זאת תוך המשך הקפדה שאיכות המוצרים והשירותים הניתנים ללקוחותיה לא ייפגעו".