מניית הערב: מחפשת נפט וגז בישראל ומזנקת ב-20%

מניית חברת חיפושי הנפט והגז האמריקנית ציון נפט וגז מזנקת ל-7 דולר במחזור חריג ללא הודעה מיוחדת ■ זכתה לאיתות קנייה מסמרט טרנד

מניית חברת חיפושי הנפט והגז האמריקנית המחפשת את משאבי האנרגיה בישראל בולטת הערב בזינוק חד. מניית ציון נפט וגז הנסחרת בוול סטריט בסימול: ZN מזנקת הערב לרמת שיא של 52 השבועות האחרונים תוך שהיא מרכזת מחזור גבוה מהממוצע בה בשלושת החודשים האחרונים. המניה מזנקת בכ-18% לרמה של 7 דולר למניה המשקף לה שווי של כ-173 מיליון דולר, לאחר שזינקה מוקדם יותר כבר בכ-30% לרמה של 7.78 דולר למניה. זאת, מבלי שהחברה פירסמה הודעה כלשהי.

המומנטום החיובי במניה בא לידי ביטוי במחיר בו נסחרת כרגע המניה שגבוה בכ-41% מקו הממוצע הנע ל-50 יום המצוי ברמה של 5.1 דולר וזאת לאחר שבחמשת ימי המסחר האחרונים עלה הממוצע הנע הנ"ל ב-1.55% בעוד שהממוצע הנע ל-200 יום הושפע מהעליות האחרונות בשיעור של 0.34%.

חברת סמרט טרנד העוקבת אחר כ-5,000 מניות בשוק ומפרסמת איתותי קנייה ומכירה פירסמה היום איתות קנייה למניה ואמרה כי היא מצפה שהמומנטום השורי במניה זו ימשך. בפעם האחרונה שהחברה פירסמה איתות חיובי היתה ב-1 במארס כאשר המניה נסחרה ברמה שך 4.97 דולר, מאז ועד תחילת המסחר היום עלתה המניה בכ-19.5%.

נזכיר כי החברה מבצעת את קידוח "מענית-יוסף 3" במרכז מישור החוף, הודיעה באמצע חודש אפריל השנה כי בעקבות ציוד שנתקע בעומק של 5,000 מטר בקידוח, היא תיאלץ לבצע קידוח עוקף חדש. זאת במטרה להגיע לשכבת המטרה, הנמצאת בעומק של 5,900 מטר. על רקע הודעה זו נפלה אז מנייתה במסחר המאוחר בכ-17%.

‏חברת ציון הוקמה לפני עשור על-ידי ג'ון בראון, אשר מאמין כי בעזרת התנ"ך יצליח לגלות היכן טמון נפט בארץ הקודש. לחברה שני רישיונות חיפוש במרכז מישור החוף, בין צפון קיסריה לדרום נתניה, ובשבוע שעבר היא קיבלה מהממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות רישיון חדש בשם "עמק הירדן", הנמצא מזרחית לרישיונות הקיימים של החברה. קידוח "מענית-יוסף 3", הממוקם מזרחית לחדרה, החל באוגוסט אשתקד ומטרתו הסופית היא הגעה לשכבת היורה, בעומק של 5,900 מטר.