לאחר הערותיו של לפקובסקי: האם גרופון תצא להנפקה בזמן?

לפי החוק בארה"ב, לאחר הרגשת מסמכים להנפקה יש הגבלות לגבי כמה נציגים של החברה יכולים לדבר ■ "החברה תהיה רווחית במיוחד", אמר אריק לפקובסקי יום לאחר הגשת המסמכים

דבריו של יו"ר גרופון אריק לפקובסקי בנוגע להנפקת גרופון הצפוייה ייתכן ויביאו לכך שהחברה תאלץ להגיש מסמכים רשמיים מחדש לקראת הנפקה, כך פרסמה היום (ג') סוכנות הידיעות בלומברג. על פי החוקים בארה"ב לאחר הרגשת מסמכים רשמיים להנפקה יש הגבלות לגבי כמה נציגים של החברה יכולים לדבר על החברה.

במסמכים החדשים גרופון תתייחס להערותיו של לפקובסקי שאמר ב-3 ביוני כי החברה הולכת להיות "רווחית במיוחד". "גרופון היא עסק אדיר", הוסיף לפקובסקי, בעל השליטה החזק ביותר בגרופון.

"כשיש מישהו עם מידע פנימי או שדבריו יכולים להשפיע על ההנפקה זה מושך תשומת לב", אמר נוח הגי, שותף בחברת Braun Hagey. כאמור, לפקובסקי הוא שותף בכיר בגרופון ולכן לדבריו עלולה להיות השפעה של הנפקה.

גרופון, המספקת קופונים לרכישות קבוצתיות ברשת, הגישה בשבוע שעבר (ה') מסמכים רשמיים לקראת הנפקתה (סימול: GRPN), תוך שהיא מצפה לגייס 750 מיליון דולר, לפי שווי של 30 מיליארד דולר.

גרופון יוצאת להנפקה לציבור לאחר שהציגה קצב צמיחה מרשים במיוחד בחודשים האחרונים, תוך שהיא מדווחת על הכנסות של 644.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2011, בהשוואה להכנסות בהיקף 44.2 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל בשנה שעברה. מנגד, הציגה גרופון הרבעון הפסד של 113.9 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 8.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מעבר לכך, החברה מחזיקה בהיקף לקוחות נרחב - לגרופון מעל ל-83 מיליון משתמשים ברחבי הרשת והיא מעסיקה מעל ל-8,000 עובדים. בעקבות הצלחתה קמו לה מתחרים וחקיינים רבים - מעל ל-480 במספר - כולל תחרות מטרידה מצד אמזון (Amazonlocal), פייסבוק (Facebook-places) וגוגל (Google offers).