סקר: 59% לא מרוצים מההתמודדות אובמה עם החוב הלאומי

עוד נמצא בסקר של הוושינגטון פוסט כי העלייה בתמיכה באובמה לה זכה לאחר תפיסת אוסמה בן-לאדן נמחקה בעקבות נתוני התעסוקה המאכזבים

סקר של הוושינגטון פוסט שפורסם היום (ג') מצא כי רוב האמריקנים לא מרוצים מהתמודדותו של הנשיא ברק אובמה עם הכלכלה והחוב הלאומי. עוד נמצא כי התמיכה לה זכה אובמה לאחר שהודיע על מותו של אוסמה בן-לאדן על ידי כוחות אמריקניים נמחקה בעקבות פרסום נתוני התעסוקה המאכזבים ביום שישי האחרון.

לפי נתוני הסקר, 47% מהאמריקנים תומכים בהתנהלותו של אובמה בעוד 49% לא מרוצים מהנשיא, שאר הנשאלים אמרו כי הם נמנעים. נציין כי לאחר תפיסתו של בן-לאדן התמיכה באובמה זינקה ל-56% אך כאמור, תמיכה זו כאמור לא נשמרה לאורך זמן.

בנוגע להתמודדותו של אובמה עם הכלכלה האמריקנית, התמיכה בנשיא הגיע לרמת שפל חדשה: 59% מאזרחי ארה"ב אינם מרוצים ממצב הכלכלה והביעו דאגה מכך שב-2 באוגוסט ארה"ב עומדת להגיע לתקרת החוב המדיני שלה שעומד על 1.4 טריליון דולר. בחודש שעבר 55% לא תמכו במדיניות הכלכלית של אובמה, 33% מהנשאלים בלבד הביעו תמיכה בנשיא.

בוושינגטון פוסט נכתב כי "סקר משקף את הלך הרוח בארה"ב לאחר עליית מחירי הדלק, שיעור אבטלה גבוה והערך היורד של הנדל"ן במדינה".

עוד נמצא בסקר כי 89% מאמינים שהכלכלה במצב רע; 57% מאמינים כי שיקום הכלכלה טרם החל; ו-66% חושבים שההתמודדות עם הכלכלה אינו נכון.