נינטנדו חושפת את הדור הבא של קונסולות המשחקים: WiiU

המכשיר החדש נחשף בכנס E3 בלוס אנג'לס ■ לקונסולת המשחקים החדשה מסך מגע ומסך LCD בגודל 6.2 אינץ' ■ מוקדם יותר היום סוני חשפה את "פלייסטיישן ויטה"

נינטנדו השיקה הערב את קונסולת המשחקים החדשה WiiU בכנס E3 בלוס אנג'לס. המכשיר, שככל הנראה יצא לשוק בתקופת החגים ב-2012, הוא הדור הבא של ה-Wii ואפשר לחבר אותו גם לטלוויזה בבית וגם להשתמש בו כמכשיר נייד. לקונסולת המשחקים החדשה מסך מגע בגודל 6.2 אינץ'.

נשיא נינטנדו, סאטורו איווטה, אמר באחרונה ל"בלומברג" כי עם קונסולת המשחקים החדשה תציע גישה חדשה לקונסולות משחק ביתיות. עם זאת, הוא הוסיף כי "קשה להפוך את טכנולוגיית התלת-ממד לפיצ'ר עיקרי, בגלל שטלוויזיות התומכות בתלת-ממד עדיין לא התקבלו בצורה רחבה".

מוקדם יותר היום חשפה סוני את קונסולת המשחקים החדשה שלה - "פלייסטיישן ויטה". הקונסולה הניידת, שתחליף את ה-PSP, היא הסנונית הראשונה בקטגוריית ה-NGP.

המכשיר החדש של סוני יריץ משחקים באיכות המתקרבת לזו של הפלייסטיישן שלוש, ישמש גם כטלפון סלולרי ויאפשר לשחקנים לתקשר זה עם זה דרך האינטרנט. "ויטה" יהיה מאובזר במסך מגע, בקר שליטה עם שני ג'ויסטיקים ושתי מצלמות, קדמית ואחורית. בנוסף, ניתן יהיה לשלוט בנעשה במשחק באמצעות הזזת הקונסולה בחלל, בדומה לחלק מהאפליקציות באייפון. סוני הודיעה כי תשווק את הקונסולוה במחיר של 249 דולר לגרסה התומכה באינטרנט אלחוטי ו-299 דולר לגרסה התומכת גם באינטרנט סלולרי.