השותפות הישראליות בים תטיס: הסכם מימון בכ-240 מ' ד'

ההלוואה הינה לתקופה של עד 3 שנים בכפוף לקצב מכירת הגז ■ במקרה בו קצב מכירת הגז יהיה גבוה מהקבוע במודל, ישמש חלק מעודפי התזרים לפירעון מוקדם של ההלוואה

השותפות הישראליות בפרוייקט "ים תטיס" מול חופי אשקלון, דלק קידוחים ואבנר הנמצאות בשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, חתמו על הסכם מימון חדש עם קונסורציום של בנקים בראשות מורגן סטנלי.

בהודעה ששיגרו הבוקר (ה') לבורסה נאמר כי השותפות יקבלו הלוואות נון ריקורס בהיקף כולל של כ-240 מיליון דולר (דלק קידוחים כ-108.6 מיליון דולר, אבנר כ-108.6 מיליון דולר ודלק השקעות כ-22.7 מיליון דולר).

ההלוואה הינה לתקופה של עד שלוש שנים בכפוף לקצב מכירת הגז. במקרה בו קצב מכירת הגז יהיה גבוה מהקבוע במודל הבסיס אשר צורף להסכם, ישמש חלק מעודפי התזרים לפירעון מוקדם של ההלוואה. לשותפות הזכות לבצע פירעון מוקדם של ההלוואה בכל עת ללא תשלום עמלה.

ההלוואה הינה דולרית ונושאת ריבית שנתית משתנה המחושבת לפי ליבור ל-3 חודשים בתוספת מרווח של 2.75% . ההלוואה תיפרע החל מחודש אוקטובר 2011 באחד עשר תשלומים רבעוניים שאינם שווים בהתאם ללוח סילוקין שנקבע בין הצדדים, בהתבסס על תחזית מכירות גז שנקבעו במודל הבסיס. בנוסף, עם קבלת ההלוואה, תשלם השותפות תשלום חד- פעמי בגובה של 2% מהיקף ההלוואה וזאת בגין עמלות גיוס ההלוואה להן התחייבה בהתאם להסכם המימון.

לצורך קבלת המימון, הקימה השותפות חברה ייעודית. בהתאם להסכם המימון, סכום ההלוואה יינתן לחברה הייעודית אשר תעבירו במקביל כהלוואה לשותפות. להבטחת פרעון ההלוואה שועברו זכויות בנכסים הקשורים למאגר הגז הטבעי מרי.