מורידים רף: הוקלו התנאים במכרזי רשות השידור

גורמים ברשות השידור חוששים כי מדובר בניסיון "לתפור" חלק מהמכרזים עבור דמויות ספציפיות ■ רשות השידור: "הנושא עדיין בדיונים"

ברשות השידור מבקשים להוריד את הרף במכרזים למנהלי המדיות השונות. ל"גלובס" נודע כי בין היתר מבקשים להוריד במכרזים שונים את רף שנות הניסיון בתחומים השונים ואת רף הניסיון הניהולי או ההשכלה.

בין היתר נודע כי במכרז בתחום מנהל הניו-מדיה מבקשים ברשות השידור להוריד עד למינימום האפשרי את שנות הניסיון בתחום, בטענה כי מדובר בתחום חדש באופן יחסי.

החשש בקרב גורמים ברשות השידור הוא כי מנסים "לתפור" בכך את המכרז עבור דמויות ספציפיות. ברשות השידור דוחים זאת מכל וכל.

מחאות של עיתונאים

בסך-הכול מדובר ב-20 משרות ניהול שאמורות להיפתח בימים אלה ויצאו למכרז על-ידי הוועד המנהל החדש, בראשותו של היו"ר אמיר גילת.

יש לציין כי על-פי ההערכה, דווקא המשרות לתפקידים הזוטרים יצאו למכרז לפני התפקידים המרכזיים יותר כמו מנהלי המדיות השונות, כך שהבכירים שייכנסו לתפקידם ייאלצו להתמודד עם כפופים להם שנבחרו בלי שהיה להם בכך חלק.

יחד עם זאת, בתחילת השבוע הודיע הוועד המנהל ברשות השידור על קריאה לשימוע מיידי של מנהל קול ישראל ומנהל ערוץ 1 לפני הדחה, ועל מינוי ממלאים-מקום בעבורם, זאת בניגוד לעצת הייעוץ המשפטי של רשות השידור.

המהלך לווה במחאות של אגודות העיתונאים והוסבר על-ידי רשות השידור כמהלך שנועד לענות על המשגים שעלו בדוח מבקר המדינה שהתפרסם באחרונה.

מרשות השידור נמסר כי הנושא עדיין בדיונים.