OECD: ישראלים משלמים יותר על אינטרנט סלולרי בחו"ל

תיירים ישראלים משלמים בממוצע 15 דולר על מגה ביט אחד, בעוד תיירים מיוון משלמים 5 דולר ■ תיירים מישראל שמבקרים באירופה אינם יכולים לקבל את המחירים של האזרחים המקומיים

ישראל נמנית עם צמרת המדינות שאזרחיהן משלמים את המחירים הגבוהים ביותר עבור שימוש באינטרנט סלולרי בחו"ל - כך עולה ממחקר שביצע ארגון ה-OECD ואשר פורסם בימים האחרונים.

על-פי המחקר, מטייל קנדי משלם בממוצע עבור מגה ביט אחד 25 דולר, אמריקני מוציא כ-22 דולר, ואנחנו משלמים בממוצע סכום של 15 דולר עבור מגה ביט בודד אחד. המדינות שסוגרות את הרשימה מהכיוון השני הן יוון ואיסלנד, עם ממוצע של כ-5 דולר למגה ביט אחד למטייל.

על-פי לשון ההודעה של ארגון ה-OECD, ממשלות ומפקחים חייבים להתערב וליצור תחרות בין מפעילים במטרה להוריד את מחירי הנדידה. המחקר בוצע בקרב 68 מפעילים ב-34 מדינות, ומסקנתו היא שהמפעילים בסופו של דבר מרוויחים הון עתק ממחירים גבוהים עבור שימוש בדאטה בזמן שהלקוחות מטיילים בעולם.

המחקר מראה כי אף על-פי שבאירופה הוכרחו המפעילים להגביל את הגבייה עבור נדידה של תיירים ושימוש ברשת שלהם לצורכי דיבור, הרי שעבור דאטה המציאות היא שאין מגבלות כמעט ואין תחרות בין המפעילים, כך שהם יכולים להמשיך ולטעון כי המחירים גבוהים כיוון שיש להם עלויות כבדות עבור השירות כשהוא מסופק לתיירים.

נזכיר כי תיירים מישראל הטסים לאירופה אינם יכולים לקבל את המחירים שמקבלים האזרחים המקומיים עבור שיחה בעת נדידה במדינה שבה הם מטיילים. מחיר זה הוא מפוקח, והוא חלק מהחלטות שקיבל האיחוד האירופי. מדינות רבות מבקשות להצטרף להסדר הנהוג במדינות האיחוד, אך נכון לעכשיו האיחוד מסרב להכניס מדינות חדשות להסדר.

מחירי גלישה בחו
 מחירי גלישה בחו