המבקר לרשות השידור: פיטורי מושון מצליח ואריה שקד תמוהים

משרד מבקר המדינה כתב ליו"ר רשות השידור אמיר גילת כי סיום כהונתם של מנהל ערוץ 1, מושון מצליח, ומנהל קול ישראל, אריה שקד, מנוגדים לדוח המבקר על הרשות

ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת, נשלח היום (ה') מכתב ממשרד מבקר המדינה, בו מתריעה לאה עוזיאל, מנהלת האגף הבכירה במשרד מבקר המדינה, על התנהלות הרשות בכל הקשור לסיום תקופת מינויים בפועל של מנהל ערוץ 1, מושון מצליח, ומנהל קול ישראל, אריה שקד.

המכתב מעלה את החשש כי המצב עליו התריע המבקר מיכה לינדנשטראוס לפני כחודש, לפיו עשרות תפקידי ניהול בכירים ברשות מאוישים על-ידי מינויים זמניים, ישמר את עצמו. זאת עקב העובדה שלא פורסמו מכרזים למשרות מנהל הטלוויזיה והרדיו.

"בימים האחרונים", כותבת עוזיאל, "הועברו למשרדנו פניות הנוגעות להחלטת הוועד המנהל לבטל לאלתר מינויים של מספר מנהלים ברשות השידור המכהנים במינוי בפועל, בכדי למנות במקומם מנהלים אחרים במינוי בפועל. דברים אלה אינם תואמים את הנאמר בדוח מבקר המדינה".

עוד כתבה עוזיאל כי משרד המבקר מוצא לנכון "לחזור ולהבהיר כי ככלל, על-פי דוח מבקר המדינה שפורסם לציבור לפני מספר שבועות, על הרשות לפעול למינוי מנהלים קבועים בהליך מכרזי אשר יבטיח הליכי מינוי שוויוניים ומקצועיים".