דיגיטל פיול בדרך לאקזיט: תירכש ב-80-90 מ' ד'

חברת הענק האמריקנית VMware נחשבת למובילה בתחום תשתיות המחשוב הווירטואליות ■ זו הרכישה השנייה של החברה בישראל

חברת הענק האמריקנית VMware עומדת לקראת רכישה נוספת בישראל. החברה, שנסחרת כיום בשווי של 39 מיליארד דולר, נמצאת במו"מ לרכישת דיגיטל פיול (Digital Fuel) תמורת 80-90 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס". הרכישה, אם תצא לפועל, תהיה השנייה של VMware בישראל, והיא עתידה להקפיץ את סדר הגודל של הפעילות במרכז הפיתוח המקומי של החברה. בדיגיטל פיול וב-VMware סירבו להגיב לידיעה.

דיגיטל פיול היא אחת החברות הישראליות הוותיקות בתחום ניהול משאבי המחשוב הארגוניים. החברה הוקמה בשנת 2000 על-ידי ישראל דנציגר, שמשמש כמנכ"ל, גלעד רז, יעקב כוגן ובני ליהמן, שנפטר ב-2004. לחברה מספר גדול יחסית של משקיעים - ביניהם הקרנות בנצ'מרק, יזראל סיד, אייפקס, סיגמה קפיטל, וכן שלמה קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט, העומד כיום בראש אימפרבה, ועוד כמה חברות אבטחה נוספות. בסך הכול הושקעו בחברה כ-45 מיליון דולר.

דיגיטל פיול פיתחה פתרון נישה בטרנד של ניהול תשתיות המחשוב הארגוניות על פי אמות מידה עסקיות (BSM). החברה יצאה לדרך עם פתרון שמספק אמידה פיננסית של איכות השירות המסופק לחברה בתחום המחשוב (SLA).

בשנים האחרונות ביצעה החברה שינוי אסטרטגי, כך שהחלה לספק פתרון תוכנה שניתן לגישה מרחוק על גבי האינטרנט (SaaS), ומסייע לחברה להעריך את השווי הפיננסי שהיא מקבלת מתשתיות המחשוב הארגוניות (ITFM).

על רקע השינויים שמתרחשים בתקופה האחרונה בתחום המחשוב - המעבר לחשיבה המבוססת על פרמטרים פיננסיים ותפעוליים הרבה יותר חד-משמעיים הופך לנדרש במיוחד. אחד מהמניעים הוודאיים לשינוי הזה הוא העברת חלק מתשתיות המחשוב לפעילות בסביבה וירטואלית - היינו האפשרות להריץ כמה מערכות מחשוב שכוללות זיכרון, עיבוד ויכולות תקשורת, תוך שימוש במשאבים הפיזיים של מחשב בודד, וכן במערכות הפעלה מגוונות - על כל תשתית וירטואלית, ללא קשר למחשב הפיזי.

המחשוב הווירטואלי עומד בבסיס העברת משאבי המחשוב לפעילות באמצעות מרכזי הנתונים הגדולים - או ענן המחשוב - מגמה שדורשת מארגון פיקוח הרבה יותר הדוק על ניהול הוצאות המחשוב באופן יעיל. זאת מכיוון שחלק מהמשאבים - כגון זיכרון או תוכנה - פשוט יצאו מהחברה, והם מסופקים על-ידי חוות שרתים מרוחקת. התוכנה של דיגיטל פיול מאפשרת לבצע פיקוח שכזה ביעילות רבה יותר.

עוד 150 עובדים

VMware, הרוכשת הפוטנציאלית, הוקמה ב-1998 על-ידי ד"ר מנדל רוזנבלום ורעייתו, דיאן גרין, לצד מספר סטודנטים מאוניברסיטת סטנפורד, שסייעו לרוזנבלום במחקר. החברה, שנחשבת למובילת תחום תשתיות המחשוב הווירטואליות, מנוהלת כיום על-ידי פול מריץ'. VMware הפכה בעשור האחרון לאחת מחברות המחשוב המצליחות מבחינת ביצועים פיננסיים. החברה נרכשה על-ידי EMC ב-2004 תמורת כ-600 מיליון דולר, והונפקה בשלהי 2007 לפי שווי של 10 מיליארד דולר.

עם זאת, ל-VMware חסרים מגוון פתרונות שיאפשרו ללקוחות הפוטנציאליים לנהל ביעילות יתרה את מערכות המחשוב שלהם. כך, ביצעה החברה לאחרונה גל רכישות, שכולל רק בשבועות האחרונים את Socialcast ואת Shavlik, שמספקות פתרונות נישה המסייעים לניהול תשתיות המחשוב הארגוניות. התוכנה של דיגיטל פיול, אם תירכש, תצטרף לפורטפוליו הפתרונות שיש לחברה בנושא.

הקשר בין החברות מגיע לא רק מהמישור האסטרטגי. מאחורי הקלעים עומדים כמה שמות מוכרים שפעלו בעבר בחברת מרקורי, שנרכשה על-ידי HP בנובמבר 2006. אמנון לנדן, מנכ"ל מרקורי, מכהן כדירקטור בדיגיטל פיול, וייתכן כי אף השקיע בחברה. מצידה של VMware מנהל את הפעילות בתחום ניהול תשתיות המחשוב בועז חלמיש, סגן נשיא בכיר, ולשעבר בכיר במרקורי. בשתי החברות יש נציגים נוספים של מרקורי.

הרכישה תספק ל-VMware כ-150 עובדים נוספים, שליש מתוכם ממרכז הפיתוח של דיגיטל פיול בישראל. כך, שבעקבות הרכישה צפוי מרכז הפיתוח המקומי של ענקית הווירטואליזציה לקפוץ ביותר מ-50% בהיקף המועסקים שלו.