"הדולר ייחלש מול השקל בקצב מהיר יותר מהצפוי"

אלי בן-דוד ושי זקהיים, אנליסטים בכירים בבית ההשקעות הבינלאומי USG Capital: השקל יתחזק עד לרמת 3.25 שקלים לדולר בתוך 6 חודשים

התחזיות האחרונות של בנק ישראל בנוגע לצמיחה ולאבטלה בישראל נותנות רוח גבית להמשך המדיניות של הבנק בהידוק מוניטרי ואנו נהיה עדים בחודשים הבאים להמשך התרחבות פערי הריביות בין ישראל לארה"ב ואירופה וככל הנראה המשך היחלשות הדולר אל מול השקל בקצב מהיר יותר מהצפוי. כך מעריכים אלי בן-דוד ושי זקהיים, אנליסטים בכירים בבית ההשקעות הבינלאומי USG Capital בסקירה שפרסמו.

בנוסף , הדולר בעולם ימשיך במגמת היחלשות בחודשים הבאים על רקע נתונים מאכזבים מארה"ב ובשל חששות מפני האטה דרמטית בשוק העבודה שתקשה מאד על כלכלה האמריקנית.

באשר לאינפלציה השנתית אשר נמצאת על 4% מעל הגבול העליון של יעד יציבות המחירים שקבעה הממשלה, שעומד על 3% שנתי, מעריכים האנליסטים שהיא תמשיך לטפס בחודשים הבאים ותגיע לרמה של 4.5%-5% בחישוב שנתי ואנו נהיה עדים להעלאות ריבית נוספות במשק אך לא באופן רציף כאשר צפויה ריבית של 4% במשק עד סוף השנה כפי שציינו לפניכם בסקירות הקודמות ובנוסף התחזית האחרונה שנתן בנק ישראל לצמיחה ולאבטלה תכשיר את הקרקע להעלאות נוספות במטרה לצנן את האינפלציה .

"לעת עתה אנו לא צופים תפנית חדשה בשוק ומעריכים שהשוק ימשיך לתמחר אי העלאת ריבית בארה"ב עד שנת 2012 ולאור כך שעדיין נתוני צמיחה חזקים בישראל תומכים בהמשך מגמת התחזקות השקל ולאור המשך התרחבות פערי הריבית בין ישראל לארה"ב אנו מעדכנים את התחזית שלנו להמשך הדרך בשער הדולר - שקל הם תוך 3 חודשים 3.3 שקלים ותוך שישה חודשים 3.25 שקלים. לגבי האירו התחזית היא תוך 3 חודשים 4.90 שקלים ותוך 6 חודשים 4.85 שקלים. פישר ימשיך לעקוב מקרוב על האינפלציה במשק ויקפיד פחות על שער החליפין מול הדולר כמדד לקבלת החלטה על הריבית".