דיווח: מנצ'סטר יונייטד מתכננת הנפקה בבורסת הונג קונג

"הטיימס": משפחת גלייזר מתכננת להנפיק את קבוצת הכדורגל בבורסת הונג קונג ■ ההערכות הן שהבעלים האמריקנים מתכננים הנפקה לפי שווי של 1.7 מיליארד ליש"ט

האם מנצ'סטר יונייטד בדרך חזרה לבורסה? שש שנים אחרי שרכשו את מנצ'סטר יונייטד והוציאו אותה מידי הציבור, שוקלת משפחת גלייזר, הבעלים של המועדון, להנפיק את הקבוצה שוב, הפעם בבורסה של הונג קונג. כך מדווח הבוקר (א') "הסאנדיי טיימס".

על-פי הדיווח, הגלייזרים מנהלים בתקופה האחרונה שיחות עם מספר בנקי השקעות במטרה לבחון אפשרות להעברת הקבוצה שוב לידיים ציבוריות, כאשר ההערכות הן שהקבוצה תוכל להיות מונפקת לפי שווי של 1.7 מיליארד ליש"ט - יותר מפי שניים מהסכום אותו שילמו (790 מיליון ליש"ט) כאשר רכשו את המועדון ב-2005.

הבחירה בבורסה של הונג קונג נובעת מתוך הערכה ששווי הקבוצה שם יהיה גבוה יותר בהשוואה להנפקה בבורסה בלונדון.

בשנתיים האחרונות, לאור החובות העצומים של המועדון, היו מספר דיווחים על הצעות של אנשי עסקים לרכוש את המועדון, דיווחים שנדחו בכל פעם מחדש על-ידי הגלייזרים. עם זאת, למרות ההצלחה הספורטיבית על המגרש והעלייה ברף ההכנסות, הבעלים האמריקנים ממשיכים לשלם מחיר יקר מאוד בגין החזר הריבית העצום על ההלוואה שנטלו בעת רכישת המועדון.

גם בעונה האחרונה, שהסתיימה עם הכנסת שיא של 286 מיליון ליש"ט ורווח תפעולי של 91 מיליון ליש"ט, נאלצו הגלייזרים לרשום בשורה התחתונה הפסד של 79 מיליון ליש"ט בגין החזרי ההלוואות.