"לנצל החולשה בשווקים כדי לבנות פוזיציה וחשיפה לשוק"

תחזית השקעות לקיץ 2011 של תמיר פישמן ברוקראז': "בשלב זה אנו ממליצים על עמדה נייטרלית - נקודת כניסה טובה לשוק תהיה כאשר נתוני המאקרו המובילים יתייצבו"

"בשלב זה אנו ממליצים על עמדה נייטרלית - נקודת כניסה טובה לשוק תהיה כאשר נתוני המאקרו המובילים יתייצבו" אומרים כלכלני תמיר פישמן ברוקראז' המפרסמים היום (א') תחזית השקעות לקיץ 2011.

לדבריהם, "הציפיות לרווחיות חברות גבוהה בתקופה של פעילות כלכלית נמוכה יכולים לאכזב אל תוך המחצית השנייה של 2011. מצב זה יוצר חשש אצל המשקיעים מפני צמיחה כלכלית מתונה, חשש אשר יכול להעניק תירוץ להקטנת היקפי הפעילות וההשקעות, במהלך חודשי הקיץ".

האסטרטגיה המומלצת על ידי כלכלני תמיר פישמן ברוקראז' היא "לנצל את החולשה הנוכחית בשווקים בכדי לבנות פוזיציה וחשיפה לשוק, היות ולדעתנו הסיכוי להתכווצות כלכלית וכזבה מרווחי החברות הינו נמוך".

הכלכלנים מציינים כי "למרות התנודתיות ברמות הסיכון, ברבעון החולף היו אלה חברות ה- Small Cap שהציגו תשואה עודפת. סקטור הבריאות (Health Care) וסקטור ה- Consumer Staples, אשר בדרך כלל נחשבים כברומטר לסיכון, הובילו בתשואות".

חוסר הוודאות סביב השפעת ההידוק הכלכלי בסין, היקף השיבושים בשרשרת האספקה היפנית ואירועים כלכליים נוספים, יצרו רוח נגדית לפעילות הכלכלית. בינתיים, התחתית הכפולה (Double Dip) שנוצרה במדד מחירי הבתים, מכבידה על מאזן משקי הבית והצרכנים, כמו גם על ביטחונם הכלכלי.

הכלכלנים צופים כי "כלכלת צפון אמריקה תמשיך ותתרחב במהלך 6-9 החודשים הקרובים, אך בקצבים מעט נמוכים יותר, כאשר יצירת מקומות עבודה חדשים תהווה מנוע קריטי להתאוששות הכלכלה".

אסטרטגיה: השקעה מאוזנת

"במרוצת השנתיים האחרונות, משקיע אשר נטה להשקעות סקטוריאליות, שיפר משמעותית את תשואת תיק ההשקעות שלו. יחד עם זאת, הנתונים הכלכליים וההסתכלות העונתית על השווקים, מלמדים כי ברבעון עד שני הרבעונים הקרובים, נכון יהיה לשמור על תיק מאוזן בין השקעות מחזוריות להשקעות שאינן מחזוריות".

בתמיר פישמן ברוקראז' מעלים המלצה לסקטור ה-Consumer Staples (סקטור מוצרי הבסיס) ל"תשואת יתר" ומורידים המלצה לסקטור ה-Industrials (הסקטור התעשייתי)ל"תשואת שוק".

אסטרטגית בחירת מניות המועדפת על ידי תמיר פישמן ברוקראז' כעת הינה התמקדות בצמיחה ופוטנציאל תשואת יתר. לדבריהם הירידה בקורלציה בביצועי השוק גורמת להם להתמקד בבחירת מניות (Stock Picking) להשקעה, כאשר חברות צמיחה צפויות להמשיך וליצר תשואה עודפת, בהתחשב במומנטום הרווחיות הנמוך, המאפיין את הכלכלה.

במקביל, הם ממליצים לאזן השקעות דולריות בתיק, בדרך של בחירה בין חברות בעלות תזרים הכנסות דולרי לחברות בעלות תמהיל הכנסות דולרי ובמטבעות נוספים.

תמהיל השקעות מומלץ:

57.5% מניות

ENERGY- 27.0%

MATERIALS - 22.0%

INDUSTRIALS - 5.0%

CONSUMER DISCRETIONARY - 5.0%

CONSUMER STAPLES - 1.0%

HEALTH CARE - 1.0%

FINANCIALS - 31.0%

INFORMATION TECHNOLOGY - 3.0%

TELECOMMUNICATION SERVICES - 3.0%

UTILITIES - 2.0%

35.0% אג"ח

7.5% מזומן