מה מקפיץ את מניית גבעות עולם ב-8% בבורסה?

שותפות חיפושי הנפט לא הוציאה כל הודעה, אך ברקע ניצבת כתבה חיובית באתר חב"ד - עם נתונים המעלים מספר סימני שאלה

יחידות ההשתתפות של שותפות חיפושי הנפט גבעות מזנקות היום (א') בבורסה ללא כל דיווח לבורסה או הודעה מצד החברה, כשברקע כתבה אוהדת למדי באתר חב"ד, שפורסמה בסוף השבוע תחת הכותרת "גבעות עולם תפיק נפט".

בכתבה מתואר טוביה לוסקין, הגיאולוג של גבעות, כחסיד חב"ד שמחזיק בבעלות על גבעות ואשר הקים את השותפות בברכתו של "הרבי מלך המשיח". הכתבה נוקבת במספרים הנראים מופרכים למדי, לפיהם גבעות תפיק החל מהשבוע 800-1,000 חביות נפט ביום ותמכור אותם במחיר של 150 דולר לחבית.

יש לציין כי לפי דיווחי עבר של גבעות, ההפקות שנערכו בעת מבחני ההפקה נעשו בקצבים של מאות חביות נפט ביום בלבד, ובטח שלא 1,000 חביות. גם המחיר שצוין בכתבה - 150 דולר לחבית - מופרך למדי שכן מחיר הנפט בעולם עומד על כ-100 דולר לחבית וגבעות מכרה עד כה לבז"ן את החביות שהפיקה במחירים של 50-60 דולר לחבית בלבד.

"הצפי הוא כי הבאר הנוכחית, המכונה 'מגד 5', ומהבארות הנוספים שיחפרו בקרוב, תפיק גבעות עולם מליארדי דולרים", נכתב בכתבה. "יש לציין כי בתחילת השנה, עת בוצעה במגד 5 הפקה נסיונית, נמכרו 16 אלף חביות מתוצרתה בסכום של למעלה מ-4.5 מיליון שקל. את החביות רכשו בתי הזיקוק בארץ".

דובר גבעות עולם מסר בתגובה: "השותפות מעבירה מידע לציבור באמצעות הצינורות המקובלים ובצורה גלויה. אנו לא העברנו את המידע המובא בכתבה של חב"ד ואיננו מכירים את הטענות המובאות בה".