תחליף לאנטליה: המלונות ביוון עברו התאמה לקהל הישראלי

נכון להיום, מחירי הנופשונים לישראלים ביוון במלונות בדרגה זהה לאלה שבאנטליה (לרבות בסגנון "הכול כלול") זולים יותר מאשר בעיירת הנופש הטורקית

אם עד היום הייתה אנטליה שם נרדף לנופשונים הזולים ביותר בשטח, נראה כי המצב השתנה: נכון להיום, תחילת יוני, מחירי הנופשונים לישראלים ביוון במלונות בדרגה זהה לאלה שבאנטליה (לרבות בסגנון "הכול כלול") זולים יותר מאשר בעיירת הנופש הטורקית. הישראלים שממשיכים לנסוע לאנטליה שייכים ברובם המוחלט למגזר הערבי.

עמי כהן, מנכ"ל קווי חופשה, תולה את השינוי באפקט של היצע וביקוש. לטענתו, האירופים ובמיוחד הגרמנים והרוסים שנהגו לנפוש במצרים הוסטו לאנטליה והעלו את הביקוש, מה שהעלה מאוד את המחירים שם. כהן מסביר כי התיירים האירופים לא הוסטו לישראל, מאחר שהיא קרובה מדי לאזורי המהומות.

לדברי כהן, מארגני התיירות בישראל השקיעו עבודה רבה במלונות ביוון ופחות באלה שבטורקיה, מהלך שהביא להשגת מחירים טובים יותר ברכישה מרוכזת. בנוסף, נעשתה עבודה להתאמת המלונות לצרכים הישראליים ובעיקר לנושא "הכול כלול" (גם אם מדובר "רק" ב-3 ארוחות ביום).

כך, למשל, חבילות של קווי חופשה: חבילה של 4 לילות ו-5 ימים לאדם במלון "קונקורד" באזור לארה בטורקיה נמכרת היום ב-750 דולר לאדם. חבילה במלון "פיים", גם הוא באזור לארה, נמכרת ב-790 דולר. חבילה של אותו מספר לילות בכרתים, במלון "אפולוניה" הקרוב ביותר לשיטת האירוח הטורקית, נמכרת ב-670 דולר לאותו מספר לילות, ובמלון "רינלה ביץ'" ביוון ב-680 דולר: הפער עומד בממוצע על 100 דולר. גם חבילת 4 לילות ו-5 ימים באמצע אוגוסט במלון "דאבל טרי" של רשת הילטון - מהיפים ביוון - תעלה רק 700 דולר לאדם לחצי פנסיון.

איל קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף שהייתה שחקן מרכזי בטיסות הישראלים לאנטליה ועדיין מטיסה לשם ישראלים, מסכים גם הוא עם הדברים. לדבריו, בשל המשבר הכלכלי ביוון המלונות במדינה אוהבים לעבוד עם הישראלים שמשלמים במזומן, ומשום כך הם מקבלים מחירים טובים יותר לחדרים.

גדי טפר, מנכ"ל ארקיע שיוון היא יעד מרכזי שלה, אומר כי "אחרי שבשנה שעברה הבינו בעלי בתי-המלון באיים כי תנועת התיירות הישראלית תוסט מאנטליה אליהם, נעשו במהלך החודשים האחרונים התאמות של בתי-מלון רבים לנופש משפחתי, וכיום חלק ניכר מבתי-המלון עומדים בכבוד בתחרות על רמת האירוח שאליה התרגלו הישראלים באנטליה".