רוביני: "פישר יהיה מנהל מצוין לקרן המטבע הבינלאומית"

עוד בהמשך דבריו אמר הכלכלן נוריאל רוביני: "פישר לא יהיה מסוגל לגבור על המועמדת המובילה לגרד" ■ מנכ"ל פימקו, אל אריאן: "פישר יהיה מועמד פופולרי מאוד"

"לפישר יש את הכישורים הדרושים לנהל את קרן המטבע הבינלאומית אך פישר לא יהיה מסוגל לגבור על המועמדת המובילה לגרד", אמר הכלכלן פרופ' נוריאל רוביני, בתגובה להגשת מועמדותו של נגיד בנק ישראל סטלי פישר לתפקיד קרן המטבע הבינלאומית. עוד הוסיף רוביני בשבחו של סטנלי פישר כי ינהל באופן מצויין את קרן המטבע "אך בשלב מאוחר זה יהיה לו קשה מאוד להשיג את התמיכה הדרושה", אמר.

מנכ"ל פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, אמר כי פישר יהיה מועמד פופולרי מאוד. ,פישר מאוד אהוד בקרב חברי קרן המטבע וכמו כן המדינות החברות בארגון מעריכות מאוד את פישר", אמר.

פישר כידוע מצטרף למועמדת המובילה לתפקיד, שרת החוץ של צרפת, קריסטין לגרד ולמועמדותו של נגיד הבנק המרכזי של מקסיקו, אגוסטין קרסטנס. כידוע סיכוייו של סטנלי פישר, 67, להיבחר לתפקיד לא גבוהים לאור העובדה כי קרן המטבע תיאלץ לשנות את חוקיה לפיהם יו"ר קרן המטבע צריך להיות לכל היותר בן 65.

נזכיר כי על סקר כלכלנים שנערך בחודש שעבר, 32 כלכלנים מתוך 56 כלכלנים תמכו במוכעמדותה של לגרד, עם זאת, פישר זכה למספר הקולות הרב ביותר כהמועמד המתאים ביותר לתפקיד.