"אין סיבה לתוכנית רכישות נוספת; המניות בארה"ב יזנקו"

לארי פינק, מנכ"ל בית ההשקעות BlackRock, שורי על כלכלת ארה"ב ■ פינק: "הסקטור הפרטי יתאושש; הדולר יתחזק" ■ "תהיה צמיחה שנתית של 2.5%; מקומות העבודה יתרבו"

"אני לא רואה שום סיבה שנצטרך תוכנית הרחבה כמותית נוספת", אמר לארי פינק, ל-CNBC. "הציפיות השנה הן גבוהות מדי. אנחנו הולכים לחוות צמיחה של בערך 2.5% במהלך יתרת השנה בארה"ב".

פינק הוא המנכ"ל של BlackRock, חברה בינ"ל לניהול השקעות שבסיסה בניו-יורק. לדבריו, האנליסטים ב-BlackRock צופים כי "תהיה דרישה מועטה בלבד לאג"ח ממשלתיות, והן לא מהוות הזדמנות השקעה טובה".

פינק אומר את דבריו ברקע הסנטימנט השלילי בשווקים בארה"ב, לאחר שבסוף השבוע האחרון סגרה וול סטריט שבוע שישי ברציפות של ירידות. מדד ה-S&P500 סגר בסיכום השבוע ירידה של 2.2% - הרצף הארוך ביותר מאז יולי 2008. גם הדאו ג'ונס נפל 1.4% לרמתו הנמוכה ביותר מאז ה-18 למארס 2011, כאשר איבד בסיכום ששת השבועות המדוברים כ-6.7% מערכו - הרצף הארוך מאז אוקטובר 2002.

אולם, פינק מסרב להיות פסימי - הוא שורי על שוק המניות. "המניות הולכות לזנק. הסקטור הפרטי נתרם עכשיו מהיחלשות הדולר, שצפוי עוד להתחזק. הסקטור הפרטי נמצא עכשיו בנקודת מוצא מצויינת". אולם, גם הוא מודאג מסיום תוכנית רכישות האג"ח (QE2) של ה'פד' החודש: "הממשלה נתנה ונתנה במשך המון זמן. עכשיו היא לוקחת, וזה אתגר אמיתי לכלכלה שלנו".

להבדיל מכלכלנים רבים שהתבטאו בחריפות מהאטה בכלכלת ארה"ב - דוגמת רוביני ואל-אריאן - פינק לא מתרגש מדי מנתוני המאקרו החלשים והחששות מפני הצפוי בשווקים בסוף החודש, ברקע סיום תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה. "אנחנו מתחילים למשוך תעסוקה חזרה לארה"ב. אנחנו הולכים להתגבר על ההאטה בצמיחה ולאושש את הסקטור הפרטי", לדבריו.